Jamåhonleva : --

En jättefin födelsedagstårta. Fem röda ljus. Förväntan. Inte kunde hon veta att den här dagen skulle förändra så många människors liv. Och långt senare förändra kriminalkommissarie Ewert Grens liv, och infiltratören Piet Hoffmanns liv. Allt Zana ville göra när hon fyllde fem år var ju att sjunga "Jamåhonleva" och slippa se människor dö. Anders Roslunds nya thriller är en gastkramande berättelse om hämnd och förräderi när det förflutna under tre ödesdigra dagar exploderar i vår tid.

Anita H

Såå bra och såå spännande !

Mycket spännande!

Jamåhonleva är den nionde boken om polisen Ewert Grens. Och det är den fjärde boken om Piet Hoffmann och Ewert Grens tillsammans. Jag har läst alla dom tidigare böckerna och jag har tyckt väldigt mycket om dom allihopa. Dom sju första böckerna har skrivits tillsammans av Anders Roslund och Börge Hellström. Men den förra boken, Tre timmar, och den här boken, är skriven av Anders Roslund ensam.

Jag älskar verkligen den här bokserien. Tycker att dom är fantastiskt skrivna. Och varje bok tar upp viktiga frågor och samhällsproblem. Precis alla böckerna är jättebra, och jag kan verkligen rekommendera dom allihopa. Läs gärna hela serien från början, eller åtminstone från bok nummer nummer sex, (Tre sekunder), där Piet Hoffmann kommer med i handlingen.

Den här boken var inget undantag från dom tidigare. Utan den var precis lika bra. Mycket spännande, berörande, och absolut inte förutsägbar. Hoppas verkligen på fler böcker i serien.

Rekommenderas varmt.

En otroligt spännande och välskriven fortsättning med Grens och Hoffman. Jag tycker att det är den bästa i 3-serien. Kan verkligen rekommenderas.