Jakaranda

McKinley, Tamara

| 2022

Stormande släktfejder. En omvälvande resa över kontinenten. Förbjuden kärlek på australiensisk vingård.När hennes make dör är det självklart för Cordelia Witney att familjens framgångsrika vingård Jakaranda i Barossa Valley ska stanna i släktens ägo. Men de andra arvingarna är av annan åsikt. Cordelia inser att hon måste få dotterdottern Sophie över på sin sida och bestämmer att de två ska resa till den plats där allting tog sin början på 1800-talet. Sophie får nu ta del av gamla, nästan glömda berättelser om sin släkt ? historier om hårt arbete, växande rikedom, födslar och dödsfall, kärlek och hemliga förälskelser ?

En underbar berättelse

Den bästa boken jag läst , hennes böcker är underbara ,

Katarina Strid

2015-02-28

Trevlig bok, man längtar till Australiens vidder! Intressant historia.

Inger Mårtenson

2011-12-07

En fantastisk historia som utspelar sig nu och då i Australiens outback.

Linda Gustafsson

2011-11-02

Carina Friberg

2011-06-17

Sträckläste boken. Den är lättläst, underhållande och spännande. Gillar alla böcker från denna författare.

Ulrica Sandell

2011-04-06

Gillar allt från denna författare.

S S

2011-03-23

Väldigt bra bok. Genom hela boken led jag med Matilda och beundrade henne samtidigt. Vädigt väl skriven.

Merja A

2010-12-23

Sträckläste boken. Den är lättläst, underhållande och spännande.

2010-07-25

Mycket bättre än jag trodde.

Mina Böcker

2009-09-16

Klassisk släktkrönika. Blir dock mycket upprepningar och slitna uttryck. Inget nytt under solen.

Maria Klamas

2009-09-02

boken får mig att längta tillbaka till Australien... det är dess främsta bedrift... i övrigt är boken förutsägbar om kärlek o ett hårt liv på landsbygden... tillrättalagt o vackert, ibland känns det gott med sådana böcker ibland bllir det bara ett jaha...

Charlotta Petersson

2009-08-26

Min absoluta favorit bok! Läste den i ett streck på Magaluf för 4 år sedan. Sambon fick vänta på middagen eftersom jag bara skulle läsa klart den först.