Jag vill ju bara se bra ut naken : kokboken

Colting, Jonas

| 2007

Jag vill ju bara se bra ut naken är kokboken för alla som bryr sig om sin kropp. Med 35 läckra recept på god och hälsosam mat kommer den hjälpa dig att leva ett mer hälsosamt liv. Trots den något skämtsamma titeln är det här en kokbok att ta på allvar. Hälsa och kost har aldrig varit lika aktuellt som just nu, i en tid då hälsoproblem som övervikt, diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar till största delen beror på felaktig kost och för lite motion. Den här boken blir en oumbärlig motvikt till dessa problem och en ljuspunkt för alla som bestämt sig för att leva ett sundare liv.Bli stark, må bra, trivs med dig själv, se bra ut naken!Författare är världstriathleten JOnas Colting, flerfaldig medaljör i VM i långdistanstriathlon och med ett oräkneligt antal segrar bakom sig. Den här boken är en sammanfattning av det Jonas lärt sig under en elitkarriär i en av världens mest krävande sporter där...

Skrotmagnet

2009-09-21

Vi (jag och min sambo) testade att göra Coltings lyxiga omelett som kostade nästan 100 kr att inhandla ingredienser till. Trots att vi inte är några grottmänniskor i köket tog omelettdj#¤% över en timme att tillaga, eftersom det var så mycket som skulle hackas, sköljas, prepareras osv samt att den var så stor att den lätt kunde passera som LCHF-pizza. I mellansnacksidorna kommer Coltings uppläxande attityd där han undrar varför folk inte kan lägga pengar på färsk kyckling och lax istället för fiskpinnar och pulvermos. Tja...även om han har en poäng så kan jag föreställa mig en heltidsarbetande ensamstående mamma vars primära behov är att maten måste fram, billigt och snabbt.

Men är man en triathlet med lite mer flexibelt schema så kanske man har tid och råd att snurra ihop en 1,5-timmes omelett med färska råvaror.

I övrigt är boken inspirerande, man kan variera recepten efter egen smak om man vill.