Jag vill ju bara se bra ut naken!

Colting, Jonas

| 2005

Det här än en guide till fitness och hälsa. En bok för alla som tränar en del men vill bli ännu bättre, och få mer kunskap om hur det faktiskt fungerar. För de som vill gå ned i vikt, för de som vill gå upp. För de som vill bli starka, för de som vill ha bättre kondition. För de som vill bli friska och för dom som bara vill se bra ut nakna! Skriven av triatleten Jonas Colting, vinnare av Ultraman på Hawaii och en av världens mest vältränade idrottsmän. Med Jonas djupa kunskap om träning, kroppen, hälsa och motivation, guidar han oss mot bättre styrka, kondition, hälsa och mental kraft mm. Lättlästa kapitel om träning varvas med spännande motivationshistorier, otroligt men sant fakta och anekdoter inom idrottens värld. Det här är boken för dig som gillar att träna och vill veta lite mer, men bli mycket bättre!

Maria Linder

2014-06-25

Jo, Jonas Colting är säkert kunnig. Och jag får en del tips. Men:
- Boken är mycket upprepande (och innehåller ett antal för många sammanfattningar).
- Boken är högst subjektiv, blir väldigt mycket "Jonas".
- I första halvan av bojan avslutas varannan mening med utropstecken, vilket är sjukt störande.
- Någon borde ha korrekturläst meningsbyggnader och stavfel innan den gick till tryckeriet.
Dock får boken plus för intressanta faktarutor, rolig kuriosa och den intressanta berättelsen på slutet om när Colting försökte göra En Svensk Klassiker inom ett dygn.

Martin Linge

2011-11-25

Både inspirerande och motiverande

h4l h4rtl3y

2010-08-25

Måste få börja med kritiken: hemskt layoutad, ostrukturerad. Det förra oförlåtligt. Det senare kan väl betraktas som charmigt.

Innehållsmässigt då? Drygt 100 sidor pep-talk, med lite personliga reflektioner kring träning och framför allt välmående. Colting har naturligtvis på fötterna (!) när han uttalar sig. Och argumenten för varför vi bör röra på oss och hur vi bör äta är både rimliga och välgrundade. Dessutom är han själv övertygad, särskilt i relation till kost. Att vi är skapta för att röra på oss behöver väl ingen bli övertygad om ...

Söker du träningsråd, sök annorstädes. Söker du motivation för att börja eller öka ditt motionerande, kan detta vara boken som stödjer dig. Och bara det är ju fint ;)

Petter Boman

2010-03-20

Språket är vidrigt, men innehållet väldigt bra. Men som sagt, någon borde korrläst innan den gick i tryck