Jag vägrar dö nyfiken

Larsson, Babben

| 2010

- På mitt visitkort står det "artist" men det kunde lika gärna stå "filosof och nattsuddare", säger Babben. Vem är jag? Vad driver mig? Varför reagerar jag så märkligt i just den här situationen? Det här är superintressanta frågor för mig och jakten på svaren har varit lång och underhållande. I den här boken berättar Babben om varför hon aldrig går och lägger sig, om sin ständiga kamp att skilja den hon är från det hon gör, om hur hon står ut i väntan på att bli perfekt, hon funderar över fenomen som klassresor och föräldraskap samt förklarar varför Elton John är bättre än Madonna. "Det har varit en lång resa från bondgården hemma i Dalhem till den person jag är i dag. Jag har jobbat hårt och hela tiden försökt att bredda mig. Under tiden har jag blivit en offentlig person, någon som många nästan tycker sig känna personligen. Och tänker man efter så har jag ju faktiskt varit i deras...

2023-11-24

Omläsning med härliga Babben!🥰

Terese Johansson

2015-02-17

Mycket rolig och trevlig bok med mycket humor i. Hon får gärna skriva flera såna, hon verkar ha mycket kul och intressant att berätta.

Elli H

2015-02-02

Helt okej tidsfördriv som gav många skratt

Ellinor Karlberg

2014-12-03

Småtrevlig, rolig på sina ställen. Härlig personlighet hon har Babben. Och självdistans

2014-05-21

Underbar

2014-05-21

Underbara babben

2013-12-22

Fina Babben

2013-06-05

Jag älskar Babben och hennes härliga humor! Men det finns ett allvar också, och jag känner igen mig själv på flera sett. Toppbetyg!

Merja A

2012-11-30

På sitt humoristiska sätt berättar Babben Larsson om sin uppväxt, utbildningar och vägval i livet. Hennes historia varvas med korta stycken ur hennes stå-upp texter från föreställningar runt om i Sverige. En väldigt mysig och lättläst bok.

Sari Karlsson

2012-06-04

Jag känner igen mig i mycket som Babben skriver. Skrattar högt flera gånger och tänker att detta ska jag komma ihåg!

Ethel Åslund

2012-03-03

Om livet, med funderingar och bra formuleringar (en som fastnade var att komiker har "hjärnor med öppen planlösning"). En del citat från olika framträdanden insprängda i texten - vet inte riktigt vad jag tycker om detta, för de bryter flödet i texten; å andra sidan är de ofta mycket roliga. Gillar boken; funderade på tre eller fyra stjärnor; kanske ändrar mig.

Natalie Nordström

2011-10-23

Bitvis rolig. Jag blev nere av de många sidorna av in i väggen-snacket.

Siv Eriksson

2011-06-08

Fin.

Joanna Björkqvist

2011-04-03

En rolig och lättsam bok som passar utmärkt att ta med på semestern eller läsa innan man somnar, för då somnar man med ett leende. Jag har själv haft oturen att få ett telefonnummer som tidigare tillhört ett företag och blivit uppringd av alla möjliga märkliga människor skiftande tider på dynget, men jag har i alla fall sluppit att ha sugna män som undrar om det "finns någon möjlighet" när de ringer på dörren mitt i natten. Babben lyckades hyra ett hus som varit bordell! Läs den och le!

Camilla Eriksson

2010-12-21

Denna bok lyssnade jag på och Babben är uppläsare på denna cd en bok som handlar om Babbens karriär ,familj och hennes hundar en bok med humor och allvar. Rekommenderas.

Birgitta Spele

2010-11-22

Smårolig, men inga gapskratt. Lite osammanhängande och med distans.

Pia Stendahl

2010-06-26

För att vara en bok av typen ”Anekdoter” håller den en hyffsat jämn kvalité. Boken är underhållande och lättillgänglig. Den är som ett längre Sommar-program på radio. Ibland fnissar jag och vid andra tillfällen skrattar jag faktiskt högt för mig själv vilket fick dottern att komma rusande för att ta reda på vad jag höll på med.

Det är ingen bok man bär med sig långt efteråt (vilket nog inte är tanken heller). Det är ren underhållning och dessutom i sin mest lättillgängliga form. Boken är som ett mycket trevligt sällskap eller om behov finnes en riktig pick-me-up.

Ljudboken lämpar sig bra som bilunderhållning under semester, en bok man kan lyssna till tillsammans.

www.bokbrus.se kan du läsa fler ljudboksrecensioner.
/Pia

Lena Sletteberg