Jag utan dig

Rimmer, Kelly

| 2016

Ett måste för fans av Jojo Moyes och David Nicholls! »En otroligt vacker berättelse och väl värd varenda tår.« | BEAS BOKHYLLA »Berättelsen är vackert skriven med ett starkt tema, en fascinerande intrig och en hjärtskärande kärlekshistora. Det kommer att kännas som att du är där med Callum och Lilah direkt från början. Ditt hjärta kommer att bli krossat, du kommer att skratta och du kommer att bli berörd.« | BOOKIS BLOGG Callum arbetar på en stor PR-byrå i Sydney och tar varje dag färjan hem till förorten Manly. En dag på färjan kommer han av en slump i samtal med Lilah, som är en engagerad jurist och miljökämpe, och detta första möte utvecklar sig snabbt till en stormig förälskelse. Ingen av dem tror egentligen på kärlek vid första ögonkastet, men de klickar helt enkelt med varandra. Lilah försöker först kämpa emot med alla medel. Hon hittar på den ena ursäkten efter den andra för...

Idas Recensioner

2021-08-12

Jag utan dig är en stark, gripande roman om att hitta den rätte – och sedan inse att man inte kan spendera hela livet tillsammans. Jag blev oerhört berörd av Callum och Lilahs berättelse, och jag känner mig lite tom nu när boken är utläst.

Under hela läsningens gång satt jag försjunken i denna oerhört vackra kärleksberättelse. Jag ville hela tiden läsa mer om Callum och Lilahs charmiga stunder tillsammans och jag ville inte att deras saga skulle ta slut. Det finns något lågmält och vackert i hur boken är berättad för man vet redan från första sidan att detta är en sorgsen och gripande kärleksberättelse.

Callum och Lilah är olika men samtidigt väldigt lika, jag fastnade direkt för Callums uppstyrda men magiska personlighet och Lilahs livliga och inspirerande levnadssätt. Jag fastnade bara djupare och djupare för dessa två karaktärer ju mer jag läste. Om ni vill läsa om en kärlek som övervinner sjukdomar och tragedier är Jag utan dig en bok för er. Varmt tips!

idasrecensioner.se

Ewe xxxxxx

2020-10-27

Älskar denna kärlekshistoria, dock lite för sorglig för min smak.

Julia Gedin

2020-07-21

Fantastisk!

Sara AK

2019-10-14

Jag älskade boken från första kapitlet enda in i slutet. Relationen och dialogen mellan Callum och Lilah är intressanta och tårarna bara fortsätter rinna trots att boken nu är slut. Rekommenderas starkt!

Sarah

2019-02-01

superfin, grät nästan i slutet.. väldigt fin bok

Ann Simonsson

2018-02-18

Helt ok.

Bokmalin

2017-07-20

[Halv-spoilervarning] ✨"För dig som älskade Jojo Moyes Livet efter dig" stod det - och självklart var jag tvungen att köpa. Sträckläste Jag utan dig igår kväll och känner mig lite kluven. Visst, boken är väldigt bra, tårarna rinner och jag ler av lycka. MEN är inte Jag utan dig lite väl lik Livet efter dig? 🤔Hade jag inte läst Jojo Moyes storsäljare hade jag nog älskat denna bok. Nu sitter jag omedvetet och jämför de båda böckerna hela tiden. Och vet ju vad som väntar. Kanske hade boken tjänat på att inte nämna Livet efter dig alls, istället för att använda den som ett marknadsföringsknep? Det manar liksom till jämförelse. Och man kan inte hjälpa att tänka copycat (även om jag vet att de båda författarna troligen suttit på sina olika kontinenter helt ovetandes om varandras projekt och skrivit på sina kärleksromaner)

Louise Ö

2017-06-07

Mysig bok om stark kärlek!! Härligt skriven och jag grät till och med. Läs!! Stark trea!

Nina Gustafsson

2017-06-05

En kärlekshistoria som borde fängsla mig mer än den gjorde. Blev aldrig riktigt fast.

Lilla EM

2017-05-29

Fin historia men blir för tranparent i vissa lägen och faller lite platt på sina ställen.

2016-10-04

Att ta vara på livet. Romantisk och sorglig. Men även lite smårolig. Tyckte om känslan och dialogerna mellan Callum och Lilah. Mycket bra.

2016-05-04

En mycket gripande och innerlig kärleksroman. Mycket trevligt skriven, lättläst och snabbläst. Lite annorlunda miljö, eftersom boken utspelar sig i Australien. Boken är både rolig ibland, och sorglig ibland. Och jag tyckte riktigt mycket om den. Så jag rekommenderar den varmt.