Jag släpper dig aldrig

Holst, Petra

Jag släpper dig aldrig är en relationsrysare där ingenting är som det ser ut att vara, om otrohet och manipulation, och om vikten av att lära känna sig själv innan man kan lita på andra.Isabel och Anna har varit bästa vänner så länge de kan minnas. När Isabel träffar Annas man på en lägenhetsvisning dras hon mot sin vilja till den karismatiske David. Fast hon inte vill svika Anna blir det allt svårare för henne att stå emot sina känslor. När sommaren går mot sitt slut måste Isabel bestämma sig. Men vad vill egentligen David? Tänker han lämna Anna eller går han rentav bakom ryggen på dem båda?Anna är sjukskriven för depression och går i terapi för att få bukt med sin svartsjuka. Hon har länge misstänkt att David träffar andra kvinnor, men kan hon verkligen lita på sin magkänsla? Hon har ju varit så förvirrad på sistone, känner faktiskt inte riktigt igen sig själv. Och hon älskar ju...

Frida Tosterud

2019-11-25

Nja lite för förutsägbar och slätt slut

2019-09-23

Lite besviken på den, eftersom jag hade hört så mycket bra om den. Men helt klart godkänd!

Sarah

2019-02-06

Jättebra, gick inte att sluta med. Gillar inte slutet...

Briljant, fängslande och spännande!

Pia Gummesson

2018-10-25

En riktig relations rysare.Full pott.Spännande och läsvärd.Kan varmt rekommendera denna bok.

2018-10-23

Betyg: 4,5 av 5.

Jag släpper dig aldrig är Petra Holsts fjärde roman. Jag har läst hennes tre tidigare böcker, och tyckt mycket om dom alla tre. Här är länkar till mina recensioner av böckerna: Jag brukade drömma om dig, Så länge jag minns, och Bländad. Alla är helt fristående från varandra.

Petra Holsts nya bok gjorde mig absolut inte besviken. För jag tyckte att den var lika bra som hennes tidigare böcker.

Boken beskrivs som en relationsrysare, och det är faktiskt en bra beskrivning, tycker jag.

Jag släpper dig aldrig är lättläst, fängslande, trovärdig, välskriven, och mycket bra. Jag rekommenderar varmt boken, och även Petra Holsts tidigare böcker.