Jag ser dig

Jungstedt, Mari

Lugnet har lagt sig på Lilla Karlsö efter turistsäsongen, men septembervädret är vackert och havet ännu varmt efter den långa, heta sommaren.En grupp studenter tillbringar helgen ensamma på den karga och ensliga ön innan höstterminen tar fart på allvar. Efter en tupplur på stranden vaknar Frida upp på pojkvännens arm och gör en fasansfull upptäckt. Både han och kamraterna är döda. Hon är den enda överlevande.Mordet skakar om hela landet och för varje dag som gärningsmannen går fri ökar oron och paniken sprider sig på högskolan. Är någon ute efter att mörda studenter eller råkade ungdomarna bara vara på fel plats vid fel tillfälle?Kommissarie Knutas tampas med fallet samtidigt som hans eget liv tar en ny oväntad och dramatisk vändning.

Susanne Melin

2024-01-16

Bra

2023-11-22

Tja, gott hantverk kanske, men utan spänst eller spänning. Det känns som om Jungstedt pliktskyldigast får ihop en ny deckare.

2021-08-25

Betyg 1,5

Anne Hansson

2021-03-04

Ännu en rysare av denna författare, nog en av hennes bästa. Lättläst, korta kapitel, sköna beskrivningar av miljö, man får nästan en känsla av att tänka på Utöua, i Norge. Detta skulle ju kunna ha hänt i verkligheten. Känner också ett vemod för dessa Johan och Pia, journalister, som till vilket pris som helst ska ha sitt scoop. Där är verkligheten.

Therese Östman

2020-10-14

Lagom spännande men lite tråkig handling. Som vanligt tycker jag att det är för många böcker i denna serie, det blir lite tjatigt och det händer inget nytt. Gillar uppläsaren. Betyg: 3

Bettan_bokprataren

2020-04-08

Jag har läst alla Maris böcker om Knutas och c:o men nu tycker jag nog att de börjar tappa tempo och blir alldeles för lika de tidigare. Det finns ingen wow faktor eller jösses så spännande, lite slentrian kan jag tycka.
Ändå misstänker jag att jag tillhör den där skaran som fortsätter att läsa hennes böcker trots detta, det kan ju ske något dramatiskt i nästa. Vem vet? Jag har lyssnat på den här och det funkar alldeles utmärk då den inte kräver att man är på tårna hela tiden.
Dessvärre har jag nästan tröttnat att lyssna på Katarina och hennes fräsande och hostande, men det är ju en smaksak som allt annat.
Fler recensioner hittar du hos https://bokprataren.blogspot.com/2020/04/jag-ser-dig-mari-jungstedt.html

Ingela Svensson

2020-01-19

++++++

Evasbokhylla

2019-11-09

4+ ordningen är återställd. En spännande bladvändare.

Jan Banan

2019-10-19

Som vanligt med böcker av denna författarinna börjar boken spännande, för att sedan stanna av helt. Det verkar som om fantasin börjar att tryta och att det blir svårare och svårare att hitta vägar för att upprätthålla någon slags spänning i sina böcker. Svag 3:a!

D

Dag Johansson

2019-10-09

Spänning när den är som bäst!

Melasbokhylla

Bra som alltid

Helena Rasmusson

2019-09-02

Lagom underhållande deckare!

Detta är del 15 om kommisarie Knutas. Jag har läst alla andra böckerna om Knutas och gillat dom starkt. Själv tycker jag att denna inte riktigt når upp till samma nivå, den får av mig betyg 4 med ett minus framför. Boken är välskriven och har ett driv, lättläst och spännande. Jag har gillat att få följa karaktärerna och deras liv som har man har fått följa genom de tidigare böckerna. I denna bok upplever att det är mindre av detta och jag saknar det.

Spännande, underhållande & gripande!

2019-08-04

Kanske är den snäppet bättre än förra årets bok som för mig var en total flopp och dessutom befinner jag mig på semester på Gotland och därför kan den till viss del uppbringa en viss charm för tillfället, den är dessutom extremt lättlyssnad och jag behöver inte vara särskilt koncentrerad. Ändå kan jag inte finna många positiva saker angående boken. Intrigen är så vansinnigt krystad och rent banal, karaktärerna känns som karikatyrer och dessutom är jag nu så vansinnigt trött på Knutas och Karin och de andra karaktärerna. Jag hoppas att det här var sista boken i serien.
För jag undrar verkligen om något stort förlag hade givit ut det här om det inte redan skrivits av en framgångsrik författare?
Slutbetyg, en mycket svag 2:a! Ingenting som jag kan rekommendera!

2019-07-28

”Jag ser dig” av Mari Jungstedt är den 15e boken i Knutas-serien och jag måste nog säga att det här är den bästa delen av dem.

Boken griper tag i mig och det är svårt att släppa den. Beskrivningarna av miljöerna och personerna är levande och det är lätt att föreställa sig handlingen. Jag har alltid tyckt att @marijungstedt_author har skrivit bra, men det är ännu bättre denna del. Boken är väldigt spännande och den spänningen släpper inte förrän jag har läst ut boken. En väldigt bra och välskriven deckare. Väl värd att läsa. Enda negativa är att boken tog slut för fort! Lyckost er som inte upptäckt denna serie än!

Kerstin Kjällgren

2019-07-15

Som vanligt levererar Marie en välskriven och spännande historia om brottsligheten på Gotland

Karolin L

2019-07-01

En spännande fortsättning på böckerna om Knutas och alla andra på Gotland. Den var väldigt lättläst, jag läste ut den på en semesterdag. Den slutade i vanlig ordning men en spännande cliffhanger.

2019-06-07

Det här är den femtonde boken i kriminalserien av Mari Jungstedt om Anders Knutas och dom andra på Gotland. Jag har läst dom alla, och jag har tyckt om dom alla. Och lika bra var den här boken som dom fjorton tidigare.

Det som är bäst med Mari Jungstedts böcker, det är inte själva kriminalhistorierna, utan det är storyn runtomkring. Älskar att följa Anders Knutas, Karin Jacobsson, Johan Berg, och alla dom andra, i deras liv.

Boken var, som alltid när det gäller Mari Jungstedts böcker, välskriven och lättläst. Och spännande och snabbläst.

Rekommenderas för läsning av lättsam kriminalare i solen.