Jag är fan inte inskränkt!

Polisvåld, sexhandel, droger, surfing och vilda partynätter. Det är bara några av de saker som Johan, den före detta fotbollsspelaren vars lovande karriär grusats av en knäskada, får uppleva på sin backpackerresa till Indonesien, Australien och Nya Zeeland. Dit åker han för att kunna vinna tillbaka sin stora kärlek Maria som lämnat honom på grund av hans inskränkthet. Det ska visa sig bli en resa med kulturkrockar och spännande möten som i grunden förändrar Johans syn på livet. Jag är fan inte inskränkt är en reseskildring, full av humor och fotbollsreferenser, som utspelar sig 2002. Boken bygger på en verklig resa. Årets VM-bok 2018! Följ Johan Eriksson, huvudpersonen i boken, och ta del av mer information på akforlag.se/om-boken Om författarenAnders Königsson, född 1978, bor i Stockholm och är radiojournalist. Han trivs allra bäst på resande fot och har varit i mer än sextio länder....

En bok som andas fotboll. Innehåller alla typer av händelser som sexköp, festande mm. Har ändå gillat boken stundtals.

Enbokimittbadkar

2019-01-24

Johan och Maria har planerat att åka på en backpacker-resa tillsammans. Strax innan gör Maria slut för att Johan är så omogen och inskränkt. Efter Marias förslag att de ändå ska resa, men var för sig, börjar resan ut i världen och in i sig själv för Johan.
Maria finns hela tiden i Johans tankar. Trots det träffar han andra tjejer. Han träffar människor från hela världen, är ute och festar, blir vittne till polisbrutalitet och skräms upp av rädslan för att ha fått en dödlig sjukdom.
Boken innehåller intressanta miljöer och många bekantskaper. Jag känner inte igen mig i boken då jag varken är ung man, har rest omkring i världen eller gillar fotboll. Johan är en ganska arrogant och självcentrerad typ som jag nog inte skulle ha så mycket gemensamt med. Jag gillar ändå boken, den är välskriven och ger inblick i en tillvaro som är annorlunda än min. Boken är lätt att läsa och går i ganska högt tempo.

Dråplig, fängslande och rapp!