Jag kommer hem till jul

Bolouri, Joanna

| 2017

Trettioåttaåriga Emily har ett roligt jobb, härliga vänner och framför allt: en underbar lägenhet i London, som tacksamt nog ligger hundratals mil bort från hennes galna familj. Emily har också den perfekta pojkvännen, Robert. Deras förhållande har till och med nått den nivån att Emily har bestämt sig för att ta med Robert till Skottland denna jul, och presentera honom för familjen, som helst av allt bara vill se sin dotter gift.Men en vecka innan julafton gör Robert slut, och Emily blir alldeles förstörd. Dessutom får knappt någon sömn eftersom hennes unga playboy till granne Evan envisas med att spela hög musik och ha ännu högre sex. Men Emily får en idé, och med hjälp av en månads hyra lyckas hon övertala Evan. Hon är nämligen fast besluten att ta med sig Robert till Skottland. Även om det inte är den riktige Robert. 2016 släppte Printz Publishing för första gången en julroman, och responsen...

Ulrika Larsson

2022-11-09

Lättläst och trevlig bok! Gillar huvudkaraktären som är en rolig prick.

2021-12-05

En väldigt rolig bok, jag skrattade ofta. I övrigt rätt enkel, mysläsning en kall vinterdag.

Kaffeläsaren

2021-11-24

Vilken besvikelse! Kanske hade jag för höga förväntningar på den efter alla lovord jag hört om den. Men den kändes bara tramsig och var inte alls rolig. Det kändes som författaren försökte lite för mycket med att få till humorn så det blev bara plumpt och pinsamt. Karaktärerna var heller inga favoriter utan jag irriterade mig mest på dem. Så synd! Ska man läsa en bok av Bolouri, så läs Allt jag önskar mig till jul istället.

Sara Eriksson

2020-01-08

Så rolig och bra bok! uppläsaren gör ett fantastiskt jobb!

Angela

2019-11-22

Varm och härlig jul-romance med karaktärer som är lätta att tycka om. Uppläsaren till ljudboken pratar bitvis ansträngt långsamt, stolpigt och hackigt, som att hon inte läst meningen innan hon läser upp den.

villa-freja.se

2019-02-13

En söt och charmig julroman som har de perfekta ingredienserna.

Sarah

2019-02-06

Så rolig och en riktig favvis. Hoppas att författaren skriver fler böcker!
I LIKE

2018-12-30

Sockersöt och förutsägbar men trevlig läsning speciellt vid jul, jag gillar förväxlingssituationer så det gjorde den bättre!

2018-11-30

Mysig, smårolig och lättläst.

Ä

Älskarattläsa

2018-11-03

En varm, mysig och rolig julbok som kan varmt rekommenderas..

2018-10-16

Älskar Emilys familj, i varje fall efter att de insett sina fel och brister. Slutet är förutsägbart och kärlekshistorian lätt fjantig. Men familjen och lurendrejeriet gör den läsvärd.

Pia Gummesson

2017-12-12

Mysig jul feelgood roman.Läsvärd.