Jag kan ha fel och andra visdomar från mitt liv som buddhistmunk

Jag kan ha fel är Björn Natthiko Lindeblads självbiografiska berättelse om hur han lämnar en löftesrik karriär som ekonom för att bli buddhistisk skogsmunk, och hur han efter sjutton år i klosterlivet återvänder till Sverige. Vilsen, utan jobb eller pengar, kraschar han rakt in i en depression. Men tack vare sina lärdomar och en generös omvärld hittar han vägen framåt och är idag en uppskattad meditationslärare och föreläsare. 2018 diagnosticerades Björn med den obotliga sjukdomen ALS. I Jag kan ha fel berättar han med värme, humor och djup om sina egna tillkortakommanden, vad livet lärt honom och om vad som framstår som allra viktigast när allt går mot sitt slut.Vad hjälper oss att leva ett friare liv? Hur kan vi skapa tröst och tillit i vår egen tillvaro? Och hur gör vi för att livet skall kännas mer som en öppen hand, och mindre som en knuten näve?Boken är skriven i nära...

Intressant och berörande bok som bjuder in till reflektion om vad som är viktigt i livet. Björn går inte för djupt in i resonemang, vilket gör hans budskap mer lättillgängligt.

Fantastisk bok!!

Varm, intressant och gripande.

Varm, intressant och gripande.

Prestigelöst, älskvärt och relaterbart.
På ett prestigelöst, ödmjukt och älskvärt sätt delar Björn med sig av enkla verktyg som du kan använda för att tillbringa mer tid i ett varsevarande tillstånd. Han berättar om vad du har att vinna på att inte tro på alla dina tankar och tar ner den krångliga meditationen till ett lättillgänglig råd: andas mer och tänka mindre. Och han delar sin ljusa och trösterika, men ändå sansat optimistiska syn på livets mörker och döden.

Jag kan ha fel är en bok du vill vika hundöron på varannan sida och komma tillbaka till när livet stormar som mest och du behöver tröst. En bok att komma tillbaka till när du behöver påminnas om att inte knyta handen för hårt och försöka kontrollera och förutse livet eller ändra på människorna du möter. En bok som uppmanar dig att lita mer på livet och leva mer med en öppen hand.

Catherine – nå din skrivdröm med skrivtips, pepp & inspo på wrinspo.se

Betyg: 5 av 5.