Jag frbannar tidens flod

Petterson, Per

| 2009

ret r 1989 och Arvids ktenskap hller p att falla snder, Berlinmuren faller likas och Arvids mor fr diagnosen cancer. Hon beger sig till Danmark och Arvid ansluter. Det frflutna framtrderoch Arvid sker n sin mor i hennes sorg. P en utskt utmejslad prosa skapar Petterson terigen en berttelse som ger en lika stark nrvaro och vrme som hans senaste hyllade roman Ut och stjla hstar.En mngd norska priser har regnat ver Jag frbannar tidens flod, bl a Brageprisen. "Per Petterson r en ytterst begvad frfattare."Richard Ford"Jag frbannar tidens flod r ett stycke prosa av enmogen mstare ?En roman fylldavfrttad spnning, mrka undertoner,outtalad krlek, frvirring, sorg och besk humor."Dagsavisen

Scoff O

2012-09-17

Tyvrr inte lika vass som "Ut och stjla hstar". Tyckte boken kndes splittrad och ofokuserad med de olika tidsperspektiven.

Evert Nilsson

2010-11-04

Lite seg och gr runt omkring som katten kring ljummen grt, men intressanta tidsbilder. Ut och stjla hstar var ngot bttre

Elisabeth Karlberg

2010-05-07

En gr bok om ett grtt liv. Vad mer kan jag sga..............Llivet mste vara mer n s hr!

Josefine Lind

2009-11-05

Sonen som inte ville slppa sin mamma frrn hon slppt in honom. Moment 22 som slutade i att han aldrig vxte upp. Vldigt bra skriven. Det vsentliga orden var med men ibland ngot forcerad dramaturgi.