Jag är Ozzy

Osbourne, Ozzy

| 2010

Han har levt hårdare än de flesta. Tagit fler droger. Druckit mer sprit. Ständigt varit otrogen. Levt lyxliv och fattigmansliv. Träffat varenda kändis värd namnet. Och nu har han skrivit om hela den cirkus som varit och är hans liv ... "Man har sagt en del galna saker om mig genom åren som 'Han bet huvudet av en fladdermus.' Japp. 'Han bet huvudet av en duva.' Japp. Men så hör jag saker som 'Ozzy skulle uppträda i går kväll men han vägrade sätta igång förrän han bitit av huvudena på femton hundvalpar.' Jag, döda hundvalpar?! Jag älskar hundvalpar och har arton av dem hemma. Fast jag har dödat några kor i mitt liv, det har jag. Och kycklingar ...  Fast alla galna saker jag gjort hemsöker mig. Varje dag i mitt liv har varit en händelse. Jag har tagit dödliga doser av droger och alkohol i 30 års tid. jag har överlevt ett flygplan som körde in i mig, självmordsöverdoser, anklagelser om...

Josefine Malmer

2021-08-24

Jag är en riktig "sucker" för rockbiografier och denna är verkligen grym! Man skrattar högt flera gånger och historien är tidvis helt galen. Ozzy är väldigt speciel och har levt ett extraordinärt liv, minst sagt. Verkligen läsvärd!

Candice Lönnström

2019-07-30

Bland det roligaste jag har läst!

Izabela Horn

2015-11-23

En jätte bra Självbiografi, man får verkligen lära känna Ozzy och tillskillnad från många andra rockstar biografier så innehåller inte boken massa med skryt utan är full av humor .

Tommy -

2014-08-11

Ozzy är en riktig gris.

Lars Bruman

2013-12-05

Underbar insikt i Iron Mans uppväxt !

Matilda Krig

2013-09-04

Lite rörig ibland, men väldigt underhållande. Och en väldigt intressant livshistoria. Tycker alltid det är trevligt när stora stjärnor blir människor.

Lars Willfors

2013-08-01

Lite feg men mäkta underhållande. Man sträckläser utan problem även på originalspråk.

Maria Johnson

2013-05-24

Inget litterärt mästerverk men en intressant historia

Louise Olsson

2013-03-30

Galet skön bok! Det är ett under att han fortfarande lever! Haha. Läs den!

Louise A

2012-04-21

Svag trea, mycket beroende på dålig översättning. Innehållet är djupt tragiskt, även om Ozzy försöker skämta bort det hela tiden.

Jan Banan

2012-04-06

Den bästa av de rockbiografier jag läst hittills. Underhållning på låg nivå!

Paul Karlsson

2011-10-06

En intressant biografi om hur Ozzy som strulig pojkslyngel började lira rock n roll i Black Sabbath och hur framgången steg honom åt huvudet och gjorde honom till missbrukare av i princip alla droger som existerar. Äktenskapet med Sharon Osbourne blev hans räddning. Den största tankeställaren man får är hur han verkligen kan ha överlevt alla dessa år. Men det är en spännande resa man tas med och Ozzy berättar väldigt naket och avskalat om baksidan av rock n roll drömmen. Denna bok kan starkt rekommenderas.

Annione H

2011-08-11

HUR är det möjligt att denna man fortfarande lever?
Gillade boken mycket. Insiktsfull, humoristisk, ironisk och med en och annan känga till folk i "branschen".

Christina Ahlberg

2011-08-09

En väldigt bra biografi. Mycket humor och samtidigt väldigt tragisk. Det är ett under att den mannen fortfarande lever.

Marie W

2011-07-07

Underhållande historia men usel översättning!

Kija N

2011-06-13

LÄS DEN!

Catharina Hall

2011-04-07

Helt klart den roligaste biografin jag någonsin läst! Förundrad över hur Ozzy fortfarande kan vara i livet kan jag inte annat än beundra honom för hans självdistans och intressanta och roliga teorier/filosofier om saker och ting.
Trots att många känsliga ämnen tas upp kan jag inte annat än småle över Ozzys naivitet. Helt klart läsvärd!

Kristian Karlsson

2010-09-13

Jag älskar Ozzy helt enkelt :) Mycket, mycket nöje!

2010-06-16

Jag gillar att läsa biografier. Och jag läser mycket gärna böcker av och om rockstjärnors liv. Har läst ett flertal tidigare. Till exempel om Motley Crue, Marilyn Manson, Motorhead, med flera.

Den här boken, av och om Ozzy Osbourne från Black Sabbath från början, var klart läsvärd. Han har fått hjälp att skriva den av Chris Ayres.

Boken var lättläst, intressant, rolig, och bra. Och jag kan helt klart rekommendera den. Och man blir ju förundrad över att han fortfarande lever... ;-)

(Läs gärna alla mina bokrecensioner i min blogg, "Bims Blogg" - http://bim.blogg.se)