Jag är kvar hos er

Pohl, Peter

| 2000

Anna plågas av reumatisk värk. Den blir värre och värre och hon skickas runt på olika behandlingar som inte hjälper. När hon börjar se dubbelt upptäcker till sist en ögonläkare att hon har en hjärntumör. Från 14 år. Boken utkom första gången 2000 och kommer nu i häftad nyutgåva.

Ann-Sofie Jaredal

2013-04-12

Sundtals var boken lite tråkig och halvdan men hitorien håller fast en ändå. På slutet flödade tårarna ymnigt.

Louise Olsson

2013-03-30

Kände igen mig själv så himla mycket! Boken berör en !

YoXx Hermansson

2012-06-30

Mina förväntningar på boken var garanterat högre än vad boken uppfyllde.
Det var en bra inledning med Annas egna tankar och funderingar, men sedan kom det en journal och då föll det. För mig, som läst många journaler, så gick det ganska bra att tyda ut vad läkarna ville få fram, men för en yngre kategori, som de boken är skriven för, så kan det bli svårt att komma in i boken när "hitorien avbryts" av en oläslig journal.

En vän till mig, som lider av dysleksi tyckte att boken verkade bra då det är stora bokstäver och korta kapitel. Men hon kunde bara läsa tre kapitel, sedan hade journalerna förstört läsupplevelsen.

Mitt betyg blev trots allt en femma, för historien är bra och trovärdig. Känslorna som kommer upp under bokens gång är riktigt bra beskrivna. Och man lider med karaktärerna.

Synd bara att jornaler är svårt skrivna, även om de också gör en hel del för handlingen.

YoXx Hermansson

2012-06-26

Lite svår att läsa om man räknar in alla journaler, Annars hur bra som heslt

Denna skulle jag läsa för min dotter, (skolarbete) och mot slutet blev det ganska svårt

rebecca dahlström

2010-06-07

den är inte så rörande som den skulle kunna vara, det blir märkligt när man läser om en sjuk flicka ur andras perspektiv.
det blir luddigt på nått sätt.
Bra bok förövrigt.

Eyez Only

2010-06-01

Jag trodde den skulle vara bättre, men den är bara ok och inte mer...

Emma Johansson

2010-05-31

Jag grät floder...

Johanna Lundin

2010-05-31

Jag minns att jag älskade den när jag gick på högstadiet och läste den första gången. Stark.

Monika Häägg

2010-01-13

En bok som jag grät mig igenom. Jag har nog aldrig varit så snorig!

Maria Blomkvist

2009-09-11

En bok om en femtonårig flicka som vet att hon ska dö borde vara bland det sorgligaste man kan läsa och det borde slita med en och få en att gråta floder. Tyvärr gör inte "Jag är kvar hos er" det för mig. På vissa ställen är språket verkligen vackert men på många ställen känns det överdrivet och påklistrat och det fungerar dåligt när dessa poetiska stycken blandas med väldigt enkelt vardagsspråk. Jag tycker dessutom att de eviga utdragen ur sjukjournalerna endast stör läsrytmen och inte tillför speciellt mycket. Boken har ett fint och smärtsamt koncept men för mig räcker det i det här fallet inte så långt tyvärr.