Jag r jag

Adbge, Emma

| 2011

Mickan r tta r och rcker inte upp handen s ofta. Men hon r inte s blyg som frken sger. Det r bara det att hon inte gillar att g p Natalis Big Bang-kalas, r skitrdd fr borrmaskinen i snickis och hatar grejer som r knottriga. En mndag i klassrummet har det varit inbrott. Frst ser inte Mickan och hennes klasskompisar det. Frken tnder lampan och alla gr och stter sig - alla utom Pecka. Han gr fram till klassens akvarium i stllet och det r d han mrker det. Fiskarna r borta. Snart str hela klassen runt det tomma akvariet. Frken tror att det r Pecka som har tagit fiskarna, men det tror inte Mickan. P rasten pratar alla om fisktjuvarna. Richard och Lacke tror att det r stderskorna som har tagit dem. Inte frrn i sista kapitlet fr lsaren reda p vem det r. Mickan r en underbar karaktr som r efterlngtad i bckernas vrld. Hon r den lilla, rdda och tysta...

Rosendals skola k 4

2021-11-25

Den var bra men lite trkig.

Jag tyckte boken var helt okej men jag tycker att den skulle ha varigt lite lngre.
Boken fr 3/5 stjrnor av mig.

2021-09-30

Jag tyckte att den va bra fr att den var inte fr lnge eller kort den var rolig och den var spnande och rolig.

Lotta Berling

2011-10-13

Jag gillar verkligen Emma Adbges bilderbcker, men nr hon nu skriver sin frsta kapitelbok fr lgstadiet blir jag inte lika frtjust. Jag skrattar till hr och dr, men jag saknar en riktig berttelse - det r mer lsryckta betraktelser, och det rcker inte riktigt. Ganska bra, men jag hade frvntat mig mer.

Marianne Skoglund

2011-09-21

Smmysigt svenskt om ttarig flicka som skriver om skolan, kompisarna och familjen. Pminner en hel del om Badhuskrisen.