Jag älskar Manne

Lindenbaum, Pija

| 2012

Dramatik och konkurrens i sandlådan! Pija Lindenbaums Augustnominerade Jag älskar Manne är en barnbok för de allra yngsta. En pärla för den yngre publiken - ett drama som skulle passa fint som tecknad film - Christina Wedenmark, BTJ Triangeldrama i sandlådan. Känslorna svallar i Pija Lindenbaums nya bok. Ett triangeldrama utspelar sig i sandlådan, där tre killar kämpar om varandras uppmärksamhet. Det finns mycket man kan gilla när det gäller Manne: Hans mormor Eller hans hink. Hans burriga, bruna hår. Ja, till och med hans geggamoja! Men när "killen" dyker upp, då blir det inte lika roligt. Manne vill ju bara leka med "killen". Trots att personerna i den här boken är små, är känslorna stora. Pija Lindenbaum är en författare och illustratör med en förmågan att låta illustrationerna berätta utöver texten. Här återges en fåordig story om kärleken till en killkompis,...

2021-12-15

Lättläst, jag gillar Manne.

2021-12-15

Kort, jag gillar inte honom.

2021-12-15

Jag älskar Manne men inte han.

Ändå ganska bra

Ledsamt

Konstig

Anna-klara Akar

2013-05-11

Jag älskar sen här boken. Om en liten kille som är kompis med Manne. Sen kommer en annan kille.
Om kompisar och svartsjuka. Genialisk.

Merja A

2012-10-30

Boken förmedlar lyckokänslor! Men det finns faktiskt även allvarliga ämnen för intriger med. Som avundsjuka och svartsjuka! Bilderna är jättefina. Texten enkel och lätt att ta till sig. Både för en en vuxen och de upp till treåringar som den är tänkt för.

Martina G

2012-08-29

En sådan njutning att få läsa denna fina bok med världens finaste unge.

Louise A

2012-08-11

Lindenbaum har gjort det igen!!!! Man kan inte låta bli att älska denna historia, även om man är vuxen.