Jacks förbannelse - samlingsvolym

Olczak, Martin

Äntligen har Jack fått lite lugn och ro! Han går i skolan som vilket barn som helst, han har till och med fått en bästis i klassen: Wanda. De spelar innebandy tillsammans och gör helt vanliga grejer. Men Jack är inte som andra barn. Han är trollkunnig och hans föräldrar jobbar med att ta hand om tomtar, sjöodjur och varulvar. En dag när Wanda följer med honom hem efter skolan sitter det en liten skogspyssling bredvid kaffebryggaren i köket. En liten skogspyssling som kommer med rysliga besked ... Det verkar som om lugnet är över för den här gången och Jack och Wanda måste förbereda sig på ett nytt äventyr! Böckerna om Jack är perfekta att läsa själv: lagom långa, högt tempo och med cliffhangers som gör att man bara måste läsa vidare. Anna Sandlers bilder ger liv åt fantastiska varelser och spännande miljöer runt om i Stockholm. Jacks förbannelse är en samlingsvolym som innehåller...

Väldigt bra bok. Det är 4 böcker i boken. Det är mitt i mellan text med 355 sidor.
Den handlar om Jack som är trollkunnig och det kommer en vampyr i första boken till stan. De måste stoppa vampyren men hur? Det får du veta i boken!

Jag skulle aldrig ha gåt till seges torg. Det var ett stort misstag. Och nu är min vän Wanda tagen av dom huggande käftande bakom mig. Kommer Jack hitta sin vän Wanda? Det får ni vet i ”Jacks förbannelse”!

super bra bok älskar den alla böcker i en

Jag tycker den var jätte bra det fins många olika böcker om honom dom är väldigt spännande!