Ja till Liv!

Strmquist, Liv

| 2011

Ja till liv! r en ABC-bok som ser ut som en LSD-karta. Frn A till diskuterar hon olika mnen, allt frn kristdemokratiska barn och nazisttjejer, till nrdar och queerposrer i en skruvad skolbok, fylld med politisk satir, pedagogisk plakatpolitik och svaret p frgor som: Hur dog moderaterna ut? Varfr r varje halla p TV4 frbunden att bli ihop med Niklas Strmstedt? Och vad tillfr Robert Gustafsson till evolutionsteorin? Ja till Liv! innehller flera av Liv Strmquists allra mest lskade serier, som aldrig tidigare varit utgivna i bokform, till exempel Kulturtanter, Tolv trttsamma typer, Mnadens manshora och Tjejkvll i tredje riket. Liv Strmquist fljer ntligen upp sina tidigare succalbum Hundra procent fett, Drift och Einsteins fru och den enormt rosade Prins Charles knsla. Ja till Liv! r en samling rasande analyser av en vrld i brand som inte bara r lrorika utan...

Sandra Bjrn

2014-09-28

hjrtans liv

Carolina E

2013-11-14

Det enda ni behver veta om den hr boken det r att ni ska lsa den!

FranZone c",)

2012-04-23

Skn ABC-bok med otrolig verklighets-grad...

Herman Ferner

2012-04-19

Svrt att betygstta serier i frhllande till sknlitteratur. I sin genre r den nog en femma egentligen.

Anna Lindstrm

2012-04-03

Jag sger verkligen JA till Liv Strmquist!! Det var hrligt att f sig ett gott skratt. Arbetslinjen, Barn r kristdemokrater, Trttsamma typer och mnga, mnga fler fyndiga och smarta seriestrippar. :)

Miriam T

2012-03-12

Gillade nog denna mer n Prins Charles knsla nd.

Ls recensionen p min blogg:

Eyez Only

2012-02-22

Mycket bra, roligt och tnkvrt finns i denna ABC-bok fr vuxna i serieform.

Marianne Skoglund

2012-02-14

Jag gillar Liv Strmquist fr att hon fr mig att brja fundera. Jag delar inte alltid hennes uppfattning och mnga saker skildras vldigt svartvitt men jag har gtt och tnkt mycket p boken i flera dagar eftert och det r ett bra betyg i sig.

Ulla Englund

2012-02-12

?Ja till Liv? r mycket fyndigt skriven. Liv hcklar bland annat politiska partier och hel- och halvkndisar, redovisar tolv trttsamma typer och tolv manshoror samt hyllar kulturtanter och Juholt ? av olika anledningar. Jag r road, nstan fast.

Lotta Berling

2012-01-05

Jag tycker att det r lite elakare n tidigare - och jag gillar det. Liv Strmquist vgar i sina serier vara sdr tvrsker som jag sjlv har svrt fr att vga vara. Hon r bra p att vrida p perspektiven s att lsaren ser invanda saker ur nya belysande vinklar. Hon tar upp viktiga frgor och p kpet fr hon mig gng p gng att skratta hgt.

Anna Nyman

2011-12-31

F r arga p ett s roligt stt. Prins charles knsla r snppet vassare, men ven ja till liv lyckas med att faktiskt ge en del gonppnare mellan alla skratten. "Plga sin sill" *fniss*

Malin Palm

2011-10-22

strcklste p en kvll. en av strmquists bsta!

harriet karlsson

2011-10-16

Lite fr liten text hr och dr, det blev fr svrt, synd