Italienska skor

Mankell, Henning

| 2006

CD-bok Upplsare: Philip Zandn P en i yttersta havsbandet lever Fredrik i en stor tystnad, omgiven av sin hund och katt, med en myrstack i sitt vardagsrum. En mrk hemlighet har gjort honom till en skygg ensling. En morgon upptcker han att det str en kvinna med en rullator ute p isen. Det r Agnes, den kvinna han svek fr ver 30 r sedan. Nu, nr hon snart ska d, krver hon att han ska infria det lfte han en gng gav henne. Detta r brjan p en mrklig och omskakande resa som lika mycket blir en resa i hans eget liv och tvingar Fredrik att se vem han egentligen r. Detta r Mankells 26:e roman sedan debuten 1973.

Malin Johansson

2022-10-01

En fin och lite speciell berttelse. Fr en att fundera p livet.

Elin Peiser

2021-08-15

Boken r vlskriven med lite udda och intressanta karaktrer.

2017-09-24

En bok som vcker mnga tankar om livet, relationer och krlek. Tyvrr r personerna lite fr udda fr att bli riktigt trovrdiga samtidigt som dialogen mellan personerna i boken knns bde lite ljlig och krystad.

Catarina Rutstrm

2015-09-24

Nu nr jag lst Mankells bok om "Gummistvlar" mste jag lsa om den hr...

2015-05-25

En vemodig bok med ett mycket vackert sprk. Den r vlskriven med lite udda och intressanta karaktrer Lngsam men absolut inte trkig.

Maria Brusewitz

2012-12-05

Fin liten bok, inget msterverk, men ok och gav lite att tnka p.

Ellenor Larsson

2012-06-09

Mankell gr mig aldrig besviken! Riktigt fin och bra historia om liv och dd.

Mats Olander

2012-03-08

En dyster och vemodig historia om dden och livet och hur snabbt det kan frndras.

Har aldrig lst en bok av Mankell som inte varit lsvrd!

Ida

2011-03-24

En av Henning Mankells bsta.

Agneta Storm

2011-02-15

Har ftt en ny syn p Mankell efter den hr boken, hoppas han skriver fler i den hr stilen. Historien var sorglig men nd vacker, ven allmnmnsklig man kan knna igen sig i mycket.

Eva Svensson

2011-02-15

Gillar Mankell. Glmt det mesta av storyn

Ewa Hammarstedt

2010-12-29

En annorlunda historia med djup.

Mankell kan konsten att f lsaren att tycka om en karaktr som egentligen r ganska otrevlig.

Bjrn Larsson

2010-07-04

Det bsta mankell skrivit. Ls den!

Helena Niininen

2010-06-06

En helt underbar berttelse dr allt sker i ett lugnt tempo. Observera att detta r ingen Wallander-deckare.

Alf dlund

2010-04-16

En historia, som berttas i ett lugnt och stilla tempo utan ett endaste litet mord, men nd s oerhrt spnnande. Man vill hela tiden veta hur det gr ...

Bodil Svensson

M W

2009-12-01

Josefine Ejebjrk

2009-11-15

Mankell bortom Wallander r ett geni nr det kommer till att skriva bcker. Den hr var s himla bra. Enkelt skriven men med s mycket knsla.

Anna Hallqvist

2009-10-12

Min frsta bekantskap med Henning Mankell var helt okej. En lgmld lite sorgsen bok om en man och hans livsval. Underbart sprk och flytande historia. En bra vlskriven bok om en svensk nutid och om ensamhet.

Lotta Norn

2009-09-09

Lyssnade p den som ljudbok.

Anneli Johansson

2009-07-23