It Ends With Us

Hoover, Colleen

| 2016

From the #1 New York Times bestselling author of It Starts with Us and All Your Perfects, a "brave and heartbreaking novel that digs its claws into you and doesn't let go, long after you've finished it" (Anna Todd, New York Times bestselling author) about a workaholic with a too-good-to-be-true romance can't stop thinking about her first love--soon to be a major motion picture starring Blake Lively and Justin Baldoni. Lily hasn't always had it easy, but that's never stopped her from working hard for the life she wants. She's come a long way from the small town where she grew up--she graduated from college, moved to Boston, and started her own business. And when she feels a spark with a gorgeous neurosurgeon named Ryle Kincaid, everything in Lily's life seems too good to be true. Ryle is assertive, stubborn, maybe even a little arrogant. He's also sensitive,...

W

2023-12-16

Världens bästa bok!!!

Malin Johansson

2023-10-16

Ett bra berättande om något mycket viktigt. Gillar ur vilken vinkel det berättas. Jag känner för alla karaktärerna.

Magdalena Johansson

2023-08-04

Omöjlig att lägga ifrån. Älskar de små detaljerna som presenteras i en del av boken och i en senare del av boken får man en förklaring genom återblickshändelser. Det blir flertalet ”jaw drops” och aha-upplevelser!

Hilda Andersson

2023-07-16

Wow

Tindra Jansson

2023-06-30

Bra bok!
Man lär känna karaktärerna bra och det är återkommande teman/interna grejer som gör att man känner sig delaktig i historian.

Marie-Anne Eriksson

2023-04-23

Bra!

Josefine B

2023-01-30

Nina Gustafsson

2022-12-26

3.5. Romantik med två kärlekar, erotik och så en del sorg och elände. Perfekt sträckläsning.

Anna Hedenstedt

2022-12-01

Njae, bättre chiclit-böcker om våld i relationer har skrivits. Visst, jag läste ut den på ett par dagar, men det var mycket som kändes väl stereotypt och platt. Skämskudde vid slutmeningen...

Eva Pettersson

2022-11-29

En riktig bladvändare!

Thyra

2022-10-23

Super bra bok

Kunde. inte. sluta. läsa.

Therese A

2022-05-11

Tog andan ur mig. Man kan inte läsa ut på baksidestexten vad boken egentligen handlar om. Mycket mer än en vanlig kärleksroman!

Aj aj AJ mitt hjärta. Sista meningarna satt jag och ammade min egen lilla flicka och aoooooucccchhhhhh de orden gick Rakt. In. I. Hjärtat. Grät floder.

Språket är så skickligt. Dialogerna är underbara. Karaktärerna agerar på sätt som är rimliga, det de gör är modigt och ärligt. Ofta görs det så tokiga val i böcker: den supersnygga huvudkaraktären går och tänker "han vill nog inte ha mig" eller det värsta "det är bäst att jag gör slut/avböjer inviten för jag är ändå inte värd honom". Vi får inget sånt trams i It ends with us. Istället är det människor som är drivna, framåt och tror på sig själva. Med glimten i ögat. Jag njuter av att läsa, det är verkligen ren läsglädje och sidorna rusar fram.

Och Hoover får mig verkligen att förstå det som sker. Varför det sker. Jag känner med Lily, jag förstår till 100% de beslut hon tar. Jag förstår också att hon känner på det sätt hon gör. Det här blir rörigt för jag vill inte avslöja för mycket, men det är stundtals väldigt mörkt och det är inte självklart att alla skulle agera som Lily. Men valen hon gör är så relaterbara!

Det här var årets hittills bästa bok. Inte omöjligt att den står sig året ut. Un-der-bar!

Lina larsson

2022-02-10

Boken var bra men den var definitivt överskattad och jag hade ganska höga förväntningar men blev besviken, skulle inte riktigt rekommendera den men budskapet bakom hela historien var mycket viktig och bra. Miljöbeskrivningarna var inte jättebra, generellt skrivandet i boken var ett mer "hon sa de.. han sa de.." inte så mycket målande beskrivningar.

2022-02-05

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Jäklar vilken gripande bok. Riktig bladvändare med en handling jag inte alls hade räknat med. Den börjar lättsamt med enorm förälskelse och är märkt med ”romantik”, vilket bara förstärkte wow-känslan. Ju mer jag tänker på boken, ju bättre blir den. Den har några år på nacken men det är ändå fortfarande kö på bibblan - vilket jag verkligen förstår. Har bara läst hyllningar, och här kommer alltså en till. Fruktansvärt bra! Vill inte avslöja vad boken handlar om, samtidigt som den skulle behöva en triggervarning.

Ellen Svensson

2021-09-14

Jag läste denna efter att jag läst Ugly love med Colleen och jag fångades inte lika för denna. Jag älskade denna boken nå enormt men inte lika som Ugly love. Jag tipsar denna bok till 100%. Älskade storyn och den hade ett djup som alla borde läsa om

2021-01-20

Colleen Hoover - Det slutar med oss - Betyg: 4,5 av 5 - 📚 - Jag har läst en bok tidigare av den här författaren, och det var boken Förbannade kärlek. Jag tyckte mycket om den, och den fick 4,5 i betyg av mig. Den här boken, Det slutar med oss, får också 4,5 av 5 i betyg från mig, och den var faktiskt till och med lite bättre än den tidigare boken. Väldigt nära att jag gav den högsta betyget. Boken är både gripande, sorglig, berörande, rörande, romantisk, rolig, välskriven och lättläst. Karaktärerna berör och boken väjer inte för allvarliga ämnen. Så jag rekommenderar absolut boken.

Emma C.

2020-10-16

Väldigt fin bok! Rekommenderar verkligen. Jag kunde inte slita mig från boken. Gillar verkligen Hoovers sätt att hoppa i tiden, genom att växla mellan Lilys gamla dagboksanteckningar och hennes nutid i Boston. Boken har ett fängslande djup och tycker inte att den blev cheesy, som andra kan bli.

Angela

2019-09-15

Oerhört bra och viktig bok.

Spoilervarning!

Hade önskat lite mer fokus i slutet på Lily och Atlas relation, då hade den utan tvekan fått 5 stjärnor istället för 4.