Isöhäxan

Larsson, Henrik

| 2009

Erik Krigarhjärta befinner sig på de snötäckta Isöarna tillsammans med skuggväktaren Tolke och shamankvinnan Silda. Han söker bundsförvanter i kriget mot kung Sven Svartnacke och är fast besluten att återvända tillsammans med sin moders folk, men planerna vänds dock upp och ner när sällskapet hamnar i klorna på en människoätande häxa. Samtidigt tågar Vanja och Loke mot Vita Landet tillsammans med upprorshären. Den väldiga nordländska huvudstaden verkar ointaglig, och manskapets stridsmoral är sänkt i botten. Erik har varit borta så länge att han tros vara död, och i skuggorna ruvar såväl gamla som nya fiender.?Isöhäxan? är den andra delen i ?Blodsarvet? - en storslagen (svensk!) fantasytrilogi av Henrik Larsson. En serie som har allt: gastkramande spänning, kärlek och svek. Och i centrum en bondpojkes upptäckt om vem han verkligen är. Henrik Larsson trollbinder läsaren med suggestiva,...

Cecilia Sollenby

2015-10-27

Bättre än den första.

Jag gillar denna bok

Petter Nilsson

2014-08-08

Betydligt vassare än första boken. Gillar Eriks berättelse starkt.

Matilda Johnsson

2010-08-03

inte fullt lika bra som första boken. blev inte lika insatt i historien. Tyckte dock att den var spännande och intressant ändå. Förutsägbar var den precis som första boken, men det är inte ett problem enligt mig, är spännande ändå. Ibland blev det inte som jag trodde.
Henrik Larsson skriver också väldigt bra så man kan sätta sig in i situationen väldigt lätt.

Karl Wincent

2009-12-09

Problemet med den här boken var att den var väldigt förutsägbar. Sen fanns inte riktigt samma spänning som i föregående bok.