Isløsning

Voors, Barbara

| 2008

Flag from no

En vakker senvinterdag går Fredrik og hans ni år gamle datter ut på isen. Så blir de borte. Alle har sitt eget bilde av hva som hendte på isen. Minnene fletter seg i hverandre når Iris, Sofie og Daniel vekselvis forteller om det livet som var mens de bygger opp et nytt. Samtidig pågår et intrikat spill dem imellom, der sannheten hele tiden holdes tilbake fra de andre i den tro at man kan beskytte dem. Når ett mønster begynner å anes, oppstår et nytt: Den mistenkte blir et offer, den sørgende evner ikke å se andres sorg, den hensynsløse blir den som viser seg å ha mest medfølelse. Isløsning er en roman om sorg, både vakker og vond sorg. Men det er også en roman om troen på å kunne elske igjen. Er ny kjærlighet mot eller svik?

Maria W

2015-06-02

Den har allt en bra roman ska ha! LÄS! Voors bästa!

Camilla Eriksson

2011-03-12

En roman om sorg och tron att på att börja älska igen.

Marit Edèn

2011-02-13

Mycket fint språk. Alla huvudpersonerna kommer nära och det gillar jag trots den sorgliga historien.

Barbara Voors är helt klart topp 5 av mina favoritförfattare. Få kan berätta som hon och hålla en sådan jämn nivå genom 400+ sidor. Just "Islossning" är en fantastisk berättelse om sorg men också om hopp. Den var tidvis lite jobbig men eftersom berättarperspektiven skiftar så får man en andningspaus mellan varven. Underbart och 5an är inte alls långt borta!