Iskallt spår

Booth, Stephen

Det var knappast det enklaste sättet att begå självmord på ? Marie Tennant verkade bara ha krupit ihop i den kalla snön på Irontonguehill och sedan legat kvar tills kroppen var helt täckt av is. Men det är inte det enda dödsfall som Edendales poliskår ställs inför denna kylslagna januarimånad; i ett gammalt bombplan görs den skrämmande upptäckten av ett spädbarnslik och vid en vägkant hittas kroppen av en okänd man.     Medan kriminalinspektör Diane Fry behöver all förstärkning hon kan få är kollegan Ben Cooper mer intresserad av att hjälpa den unga kanadensiskan Alison Morrissey. Hon har kommit till Edendale för att få klarhet i vad som egentligen hände då hennes morfar spårlöst försvann en vinterdag 1945. Men är det verkligen värt att ödsla tid på en mer än femtio år gammal händelse, eller är det kanske nödvändigt att gräva i det förflutna för att få svar på dagens gåtor ?     Iskallt spår...

2016-04-28

Spännande och lättläst deckargåta med många dimensioner. Skönt att den inte var så förutsägbar.

2016-01-30

Efter att av en slump ha upptäckt den här serien för drygt tre år sedan och efter idogt och lyckosamt arbete lyckats hitta alla de gamla delarna på ett antikvariat, så har den ändå blivit stående, i stort sett, oläst. Men i år har jag satt upp den på min avsluta-serier-utmaning och jag har tänkt läsa en bok i månaden. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/01/iskallt-spar-av-stephen-booth.html

Maritha .

2014-04-15

Jag fäster mig vid både samhället och personerna. Spännande på ett slags lågmält sätt. Läser gärna fler böcker i denna serie.

Kitty Cat

2012-05-22

Tog ett tag innan jag fastnade för den men sen växte den. Småspännande utan att vara rå vilket jag gillar!

Tobbe Fransson

2012-03-30

Ruskigt bra story med många vinklingar och inga uppenbara lösningar.

2011-01-07

Inte är den så särskilt spännande. Men miljö- och personskildringen fångar mig. På något sätt är det väldigt trevligt att vara där i Edendale, trots kylan. Rekommenderas med tvekan.

Karin Löfstrand

2009-09-29

Känndes lite som "fil och flingor", ganska gott men svårt att ändå idenitifera den enskilda upplevelsen.

kristina johansson

2009-07-20

En bok som har både spänning och handling. Jag tycker bara mer och mer om Ben Cooper och boken ger definitivt mersmak för mer.