Iskalla ögonblick : Tio skärgårdsberättelser

Sten, Viveca

| 2017

Viveca Stens bästsäljande deckarserie har satt Sandhamn och Stockholms skärgård på kartan och fått miljoner läsare att följa Nora Lindes och Thomas Andreassons äventyr. Men hur gick det egentligen till när Nora och Thomas lärde känna varandra? Hur kom det sig att Nora fick ärva den legendariska Brandska villan? Vilka hemligheter döljer sig i havsbandet för en oskyldig seglare och är det verkligen säkert att fira midsommar i skärgården?Här skildrar Viveca Sten i en samling minideckare ? både nyskrivna och tidigare publicerade ? på ett nytt sätt de karaktärer som fängslat läsare i mer än trettio länder. Samtidigt som stämningen förtätas får vi lära känna fler individer som rör sig i skärgården liksom helt nya sidor av huvudpersonerna i Morden i Sandhamn.Med Sandhamn som utgångspunkt bjuds läsaren på nervkittlande historier med oväntade turer och upplösningar. Viveca Sten visar...

Therese Östman

2020-11-24

Mysig och spännande, roligt att få reda på hur Nora och Thomas träffades. Betyg: 4,5

2017-11-29

Iskalla ögonblick är en novellsamling med tio skärgårdsberättelser i genren deckare. Personerna i novellerna är karaktärer från böckerna i serien Morden i Sandhamn.

Jag har läst alla dom åtta romanerna som hittills finns i Sandhamns-serien, och jag har tyckt mycket om dom allihopa. Här är en länk till min recension av den åttonde boken, I sanningens namn, och i det inlägget finns även länkar till tidigare böcker.

Jag gillade även novellerna, dock inte lika mycket som dom tidigare romanerna. Men det var kul att få veta lite mer om Nora, Thomas, och andra karaktärer i böckerna.

Så till er som har läst Sandhamns-serien rekommenderar jag absolut den här boken.