Isbränna

Ritva vill inte att hennes son ska ha dött förgäves. När han nu måste dö. Det måste finnas någon sorts mänsklighet i denna förfärlighet. Hon förväntar sig att få se de skyldiga dömda så att hon äntligen kan ta hand om sin egen sorg. Hon vill ha rättvisa. Men om detta inte går? Trots att man faktiskt vet vilka de skyldiga är? Vad gör man då? Vad återstår då? Hämnd? Följ med Ritva ner i avgrunden. Det gör ont. Men det är trots allt bara text. Verkligheten är värre.

2016-08-27

Sorglig, hemsk men samtidigt väldigt realistisk handling. Men trots det sorgliga, det hemska, är handlingen ändå vacker på sina håll. Prosan är poetisk vacker och slutet ger ändå ett visst hopp till allt det hemska. Stina Ekblad läser och gör det fantastiskt bra med sin lugna harmoniska stämma. Stark 4:a! Kan varmt rekommenderas!

Lena ss

2014-08-01

Stark historia som berör. Konsekvent. Språket! Samt fantastisk inläsning av Stina Ekblad.

Detta var en bra bok man fick sig då en tankeställare

Hemsk och angelägen handling, men slutet blev lite väl skruvat.

Pia Stendahl

2013-05-21

Jag tycker mycket om Aino Trosells sätt att skriva. Jag blir alltid berörd och engagerad i det hon skriver. Hennes språk är målande och poetiskt och så är fallet även denna gång.

Isbränna väcker många känslor och tankar. Det är tragik, ångest, smärta men också hopp. Även om hoppet kan vara ack så svårt att hålla fast vid.

Boken handlar om de stora frågorna. Hur hittar man mening i livet? Hur går man vidare efter en stor livskris? Framför allt efter det trauma Ritva gått igenom.

Vill du läsa något välskrivet och tänkvärt, som dessutom berör, så rekommenderar jag Isbränna.

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.