Irene Panikk

Irene Panikk er en humoristisk og tankevekkende fortelling om det å ta tak i sitt eget liv og å våge å drømme nye drømmer. Irene Panikk" Pährson er 48 år og elsker muffins. Hun prøver virkelig å være der for mann, tenåringsbarn, hester, hunder og en misfornøyd geit på en nedslitt, gammel gård. Men, en dag får hun nok og bestemmer seg for å begi seg av gårde. Da avslører ektemannen Björn, eier av Björns Bad, at han har forelsket seg i Ulla på Våtromsspesialisten! For Irene venter nå en absurd roadtrip på den svenske landsbygda. Samtidig nærmer en meteoritt seg jorda fra det ytre verdensrommet med en ufattelig hastighet. Og til slutt får Irene virkelig bruk for all den erfaringen hun har med å håndtere både kaos og panikk ..."

Elisabeth Svensson

2021-02-14

Underbar att lyssna på.. skrattar och gråter om varandra

Therese Östman

2020-11-24

Väldigt underhållande och välskriven, med hög myskänsla. Blev många skratt. Betyg: 4

villa-freja.se

2019-05-04

Den här boken är skriven med sådan härlig humor, men också med svärta i en mix som ger en sådan närhet och igenkänning. Samtidigt som det är lite tokroligt och nästan överdrivet ibland finns där ett allvar bland orden som skapar ett innerligt djup i berättelsen.

karolina liljedahl

2018-01-17

Smårolig bok

Therese

2017-05-20

Trevlig och ganska rolig bok, men känns lite för rörig och spretig för att bli riktigt bra.

2016-03-25

Riktigt mysig i början, men så tappar den något i mitten och blir lite väl flamsig och orealistisk för att tilltala mig. Godkänd men inte särskilt minnesvärld! En solklar 3:a alltså!

Väldigt rolig och enkel att ta till sig!

Solveig Lindkvist

2014-12-26

Litet smårolig men inte alls i samma klass som "Finns inte på kartan.

2014-10-17

Det här är Carin Hjulströms fjärde roman. Och jag har läst alla hennes tre tidigare, ?Finns inte på kartan?, ?Hitta vilse?, och ?Kajas resa?.

?Irene Panik? påminner om Carins två första böcker. ?Kajas resa? är lite annorlunda mot dom tre övriga.

?Irene Panik? är en lättsam och snabbläst feel good-bok. Ganska så förutsägbar, men en stunds trevlig underhållning är det.

Så vill man ha lite lättsmält underhållning i bokform, så kan jag helt klart rekommendera boken.