Irene Panik

Hjulström, Carin

| 2014

Irene Pährson är 48 år, älskar muffins och bor på landet tillsammans med sin man Björn, tre tonårsbarn, hästar, hundar, katter och en extremt missnöjd get. Som ung ville Irene bli sångerska eller bibliotekarie, men ingenting blev som hon hade tänkt sig. Nu har hon varit hemma och tagit hand om familjen och den slitna gården Grangläntan medan maken har byggt upp företaget Björns Bad i Ulricehamn. Björn brukar kalla sin fru Irene Panik för att hon jämt tar på sig att rädda allt och alla i de mest kaotiska situationer. Irene längtar efter att vidga sina vyer och bygga upp en egen identitet utanför hemmet. Ett antal besynnerliga sammanträffanden ger henne plötsligt kraft och mod att säga upp sig som familjens projektledare och ge sig ut på en äventyrlig resa. När hon avslöjar sin plan berättar Björn att han träffat en ny kvinna ? Ulla på Våtrumsspecialisten. Under en härligt galen roadtrip genom...

Elisabeth Svensson

2021-02-14

Underbar att lyssna på.. skrattar och gråter om varandra

Therese Östman

2020-11-24

Väldigt underhållande och välskriven, med hög myskänsla. Blev många skratt. Betyg: 4

villa-freja.se

2019-05-04

Den här boken är skriven med sådan härlig humor, men också med svärta i en mix som ger en sådan närhet och igenkänning. Samtidigt som det är lite tokroligt och nästan överdrivet ibland finns där ett allvar bland orden som skapar ett innerligt djup i berättelsen.

karolina liljedahl

2018-01-17

Smårolig bok

Therese

2017-05-20

Trevlig och ganska rolig bok, men känns lite för rörig och spretig för att bli riktigt bra.

2016-03-25

Riktigt mysig i början, men så tappar den något i mitten och blir lite väl flamsig och orealistisk för att tilltala mig. Godkänd men inte särskilt minnesvärld! En solklar 3:a alltså!

Väldigt rolig och enkel att ta till sig!

Solveig Lindkvist

2014-12-26

Litet smårolig men inte alls i samma klass som "Finns inte på kartan.

2014-10-17

Det här är Carin Hjulströms fjärde roman. Och jag har läst alla hennes tre tidigare, ?Finns inte på kartan?, ?Hitta vilse?, och ?Kajas resa?.

?Irene Panik? påminner om Carins två första böcker. ?Kajas resa? är lite annorlunda mot dom tre övriga.

?Irene Panik? är en lättsam och snabbläst feel good-bok. Ganska så förutsägbar, men en stunds trevlig underhållning är det.

Så vill man ha lite lättsmält underhållning i bokform, så kan jag helt klart rekommendera boken.