Irene Panik

Hjulstrm, Carin

| 2014

Irene Phrson r 48 r, lskar muffins och bor p landet tillsammans med sin man Bjrn, tre tonrsbarn, hstar, hundar, katter och en extremt missnjd get. Som ung ville Irene bli sngerska eller bibliotekarie, men ingenting blev som hon hade tnkt sig. Nu har hon varit hemma och tagit hand om familjen och den slitna grden Granglntan medan maken har byggt upp fretaget Bjrns Bad i Ulricehamn. Bjrn brukar kalla sin fru Irene Panik fr att hon jmt tar p sig att rdda allt och alla i de mest kaotiska situationer. Irene lngtar efter att vidga sina vyer och bygga upp en egen identitet utanfr hemmet. Ett antal besynnerliga sammantrffanden ger henne pltsligt kraft och mod att sga upp sig som familjens projektledare och ge sig ut p en ventyrlig resa. Nr hon avsljar sin plan berttar Bjrn att han trffat en ny kvinna ? Ulla p Vtrumsspecialisten. Under en hrligt galen roadtrip genom...

Elisabeth Svensson

2021-02-14

Underbar att lyssna p.. skrattar och grter om varandra

Therese stman

2020-11-24

Vldigt underhllande och vlskriven, med hg mysknsla. Blev mnga skratt. Betyg: 4

villa-freja.se

2019-05-04

Den hr boken r skriven med sdan hrlig humor, men ocks med svrta i en mix som ger en sdan nrhet och igenknning. Samtidigt som det r lite tokroligt och nstan verdrivet ibland finns dr ett allvar bland orden som skapar ett innerligt djup i berttelsen.

karolina liljedahl

2018-01-17

Smrolig bok

Therese

2017-05-20

Trevlig och ganska rolig bok, men knns lite fr rrig och spretig fr att bli riktigt bra.

2016-03-25

Riktigt mysig i brjan, men s tappar den ngot i mitten och blir lite vl flamsig och orealistisk fr att tilltala mig. Godknd men inte srskilt minnesvrld! En solklar 3:a allts!

Vldigt rolig och enkel att ta till sig!

Solveig Lindkvist

2014-12-26

Litet smrolig men inte alls i samma klass som "Finns inte p kartan.

2014-10-17

Det hr r Carin Hjulstrms fjrde roman. Och jag har lst alla hennes tre tidigare, ?Finns inte p kartan?, ?Hitta vilse?, och ?Kajas resa?.

?Irene Panik? pminner om Carins tv frsta bcker. ?Kajas resa? r lite annorlunda mot dom tre vriga.

?Irene Panik? r en lttsam och snabblst feel good-bok. Ganska s frutsgbar, men en stunds trevlig underhllning r det.

S vill man ha lite lttsmlt underhllning i bokform, s kan jag helt klart rekommendera boken.