Invisible Monsters

Palahniuk, Chuck

| 1999

She's a catwalk model who has everything: a boyfriend, a career, a loyal best friend. Enter Brandy Alexander, Queen Supreme, one operation away from being a real woman, who will teach her that reinventing yourself means erasing your past and making up something better, and that salvation hides in the last place you'll ever want to look.

Jenny Majgren

2014-08-23

Förstår verkligen varför jag lyssnade klart på hela boken, väntade väl på att något spännande skulle hända.
Plus för en kul diskussion vid middagsbordet mellan huvudkaraktären o dennes föräldrar (därav 2:an).

Hanna .

2011-09-14

Kärlek! Ibland läser/lyssnar på den här boken bara för att må bra. Jag vet inte ens hur jag ska lyckas beskriva vad det är som jag älskar så mycket med den. Den är fullproppad med bra citat, mörk humor, intressanta karaktärer och en handling som ständigt går framåt. En modell som skjuter sönder halva ansiktet på sig själv och en biologisk och "psykologisk" man som opererar om sig till kvinna (alltså, utan att egentligen vilja vara kvinna) för att hitta en väg ut ur sina gamla, stillastående, deprimerande liv och få en chans att börja om på nytt. I stället för att bli offer för sig själva och sitt förflutna så kastar de sig ut ur sina trygghetszoner, stympar sina gamla identiteter och kommer därmed vidare med sina liv.