Invandrarna

Moberg, Vilhelm

| 1974

Mylar .

2015-01-10

Denna fortsttning r precis lika bra som frsta boken och tar skarvfritt ver dr den slutade. Samma stil och intressehllande berttarstt.

Sara Frimodig

2014-12-27

Lika bra som frsta delen. Otroligt fina beskrivningar och fint sprk. Msterverk!

Helena R

2014-12-19

Det r en fantastisk historia berttat p ett underbart stt! Jag strcklser denna och pbrjar Nybyggarna direkt efter. Mobergs beskrivningar gr att jag kan se allt framfr mig, alla svrigheter, lyckan, krleken, saknaden.

Kristina Norin

2014-09-19

S r de ntligen p plats, men det saknas samma driv som fanns i frsta delen. Det mesta gr i grtt och visst har de det svrt, men ven en gr vardag har ju sina gldjemnen. Vrd att lsa d dt r en av vra stora klassiker och fr att tredje delen r minst lika bra som frsta.

Anders Friberg

2014-01-12

En klassiker och det r verkligen fantastisk lsning att flja familjerna i det nya landet. Otroligt sprk och till och med spnnande fast jag vet vad som ska hnda.

Sanna Carlborg

2013-12-15

En mycket bra fortsttning p en mycket bra frsta bok. Som s ofta upplever jag dock nummer ett som stret vassare.

Emma Fgerlind

2013-09-02

De hr bckerna r s lngsamma! Varfr s mnga ord om s lite? Sen irriterar jag mig p att de flesta r s dumma och naiva, portrttet av Kristina r ju inte precis smickrande fr kvinnoslktet. Samtidigt r det ju helt okej bra, det gr inte att komma ifrn.

Andreas Ruuth

2013-09-01

Svensk litteratur blir inte mycket bttre n shr!

Mats T

2011-08-01

Denna bok levde upp till mina frvntningar ver Mobergs beskrivning av Invandrarnas liv i Amerika. :)

Lars Andersson

2011-05-19

Enkel, mysig, intressant, humoristisk och spnnande

Ulrica Sandell

2011-04-08

Bst!

Conny J

2011-04-02

Bra frn frsta ordet till det sista. Man vill inget hellre nu n att lsa Nybyggarna. Gillar srskilt att han skriver p dialekt.