Intervju med en seriemrdare

Segerbck, Kalle

| 2014

?Alla har ngon gng tnkt tanken att dda en annan mnniska. De flesta har till och med rknat ut hur de skulle gra.?Seriemrdaren Daniel Winston sitter isolerad i en underjordisk fngelsebunker lngt ute i demarken. Han lyckas kontakta journalisten Carl Molinieux som med spnning ser fram emot uppdraget som verkar vara att nedteckna Daniels egen berttelse. Ngot ingen journalist dittills varit i nrheten av.Carl intervjuar poliser som drev utredningen, trffar anhriga till offren och de f personer Daniel omgett sig med. Mtena skapar dock bara nya frgor och mystiken ttnar ytterligare nr Carl pltsligt befunnit sig p fel plats vid fel tillflle. Vem r det egentligen som sitter fngslad? Hur kunde han sjlv bli misstnkt fr brott? Vem styr vad och varfr?Intervju med en seriemrdare r en berttelse om hmnd och rttssamhllets ofrmga att skydda medborgarna.

Cristos Contreras

2015-01-07

Blev frst inte klok p vilken typ av bok det var, och ven om brjan var intressant och lrorik s var den ocks mjligen lite lngsam. Samtidigt laddade den fr resten av boken som bara var s spnnande. Ls!

Martin K

2014-10-20

En berttelse mste hela tiden vcka nyfikenhet och ge en nskan om att f veta mer. Dr nr i alla hnseenden Segerbck hela vgen fram. Man vill hela tiden lsa vidare. Mjligen kan den som frvntar sig fullspckad action frn start bli ngot besviken d frsta halvan av boken r, frvisso spnnande, men relativt lugn. Detta r dock ngot som andra halvan av boken rder bot p. Pltsligt smller det till och d sitter man med gonen som klistrade mot varje sida och tiden rinner ivg. Sjlv lste jag ut boken p en och en halv dag (vilket r otroligt fort fr att vara mig). Samtidigt lrde jag mig en hel del om olika saker d boken knns vldigt vlresearchad (heter det s?). Som litterr produkt skiljer den sig ngot frn alla andra romaner jag lst d den r skriven i reportageform och innehller vldigt mycket dialog. Kanske r detta ngot man gillar, eller inte gillar. Jag tycker det ger en knsla av nrvaro och som berttarteknik r det oerhrt effektivt. Det knns liksom dokumentrt. Jag kan varmt rekommendera denna bok och ser verkligen fram emot att lsa mer frn denna frfattare.