Interview with the vampire

Rice, Anne

| 1976

We are in a small room with the vampire, face to face, as he speaks--as he pours out the hypnotic, shocking, moving, and erotically charged confessions of his first two hundred years as one of the living dead.

Angelika N.

2017-06-27

En klassiker! Filmen r ocks bra.

2015-08-30

Vampyrbcker r egentligen ingenting fr mig, men den hr tyckte jag faktiskt var riktigt bra. Spnnande och engagerande. Som en blandning av roman och rysare. Dessutom riktigt lttlst nr jag vl kom in i sjlva berttelsen. Stark 4:a! Men det lr nog nd drja innan jag lser ngon ny vampyrbok!

lars qvarfordt

2014-11-22

Dags att lsas om igen.

Janna Vestberg

2014-01-03

Tog ett tag att lsa ut denna. Bitvis rtt seg men samtidigt tyckte jag att den var rtt bra nr jag vl lste.

Veronika Mellqvist

2012-12-05

Lngdragen och uppfyllde inte riktigt mina frvntningar.

Linda Sjberg

2012-03-23

Mycket bttre n filmen. Lttlst.

Izabela Kosznik

2012-03-01

Har lst den flera gnger fr den r s bra, bsta vampyr boken ngonsint.

Jonna

2011-09-22

Boken var vldigt fngslande eftersom det r den frsta humana vampyren vi mter i Louis. Det r fascinerande att f flja hans liv med mnskliga knslor som inte ngon annan vampyr kan frst. Mycket sorglig bok.

Jenny

2011-08-07

Det tog mig mer n ett halvr att lsa ut den, och egentligen vet jag inte varfr fr nr man vl lste var den ganska bra, men den blev nd liggande orrd under lnga perioder. Vackert skriven och intressant, men vldigt trglst.

jana hedlund

2011-07-28

Lste den p 90 talet d den kom ut och vet inte om jag lste den p svenska eller engelska men jag kommer ihg att den berrde mig d. Vet inte om jag hade gillat den idag och vill inte frstra det fina minnet av hur bra jag tyckte den var genom att lsa om den idag. S den fr en stark 4 av mig som tonring. ;o)

2011-07-22

En historia i lidande! Mycket sensuell, och frbjudet sexuell. Sprket r vldigt vackert, men den r nd p grnsen till plgsam att lsa.

Sussie S

2011-04-17

Den kunde ha skrivits s mycket bttre. Storyn r bra men den knns nd platt.

Anna Johansson

2010-08-05

Tycker den var seg, sgs aldrig riktigt in i handlingen. Kndes platt och tilltalade inte mig alls. Blir bttre framt slutet, men jag kommer nog aldrig att lsa denna igen.

Catrine Ibsen

2010-07-08

Intressant men ska inte strcklsas.

Christine Westemar

2010-06-23

Lser den fr tredje gngen.

Mycket, mycket, mycket bttre Twilightbckerna. De hr vampyrerna r RIKTIGA vampyrer och boken r skriven med ett snt vackert och passionerat sprk.

Lejla k<<

2010-03-03

Den r bra men filmen tycks vara bttre!

Madelene Helgesson

2009-11-06

Jag hller med om att den hr boken kan vara lite seg. Men den vcker mnga tankar och ger en helt ny syn p vampyrer och livet i allmnt.

Elisabeth E

2009-11-05

Ingen bok som gr fort att lsa men den r s bra. Jag lskar Anne Rice's vampyrer. Helt underbara och hon skriver s bra.

Johanna Andrasson

2009-09-06

Boken r bttre p orginalsprket

Louise A

2009-08-15

Detta r den "riktiga" vampyrboken! =)

Louise A

2009-07-21

Ja, det var vl bara en tidsfrga innan det blev nytryck p denna. =)