Inte utan mina söner: En sann historia

Carlqvist, Ingrid

Det hade gått nästan ett halvår utan ett livstecken från Oliver och Nicholas. George Pesor var sjuk av oro över sina två söner som hade kidnappats av deras mamma och nu var som uppslukade av jorden. Han hade gjort allt han kunnat för att få hjälp, men varken polisen eller andra myndigheter gjorde några större ansträngningar för att hitta dem. Nu hade George fått nog. Han bestämde sig för att själv åka till Sverige och spåra upp pojkarna. Kosta vad det kosta ville. För en sak var han säker på: Utan sina söner tänkte han inte leva.

kristina johansson

2010-03-15

En bok som berör även om jag skulle vilja se den andra sidans story också...det är aldrig ens fel att två träter... Handlar om en pappas kamp mot myndigheter för att få rätt till sina barn. Bitar i boken motsäger varandra och även om det är en gripande story känner jag att den är viktig att läsa med kritiska ögon.

Jerry Olsson

2009-11-29

Boken är viktig och visar på en helt annan verklighet än den som media många gånger serverar oss genom radikalfeministiska nätverk och kvinnojourer som alltför länge fått tala ostörda och bestämma agendan i dessa mycket viktiga frågor.

Läs hela recensionen på min blogg: