Inte utan min dotter

Mahmoody, Betty

| 1988

Jennie Faxe

2021-11-15

Läste som tonåring. Mycket gripande.

Elina

2020-12-07

Så tacksam över att jag läst den här boken. Spännande och gripande, en viktig historia. Och framför allt blev jag riktigt förbannad och smärtsamt påmind över hur kvinnor världen över behandlas, i boken av sin egen man men också av samhället i stort.

Jenny Stenberg

2018-09-01

Kanon bra bok samt mycket spännande, vill bara fortsätta läsa till slutet.

Oerhört inspirerande att möta en stark kvinna i hennes kamp

Björn Belfrage

2018-03-12

Spännande och lättläst bok om ett människoöde.

Magnus Johansson

2016-07-24

Också för min del var det ett bra tag sen nu. Men historien etsar sig fast, med ett par scener fortfarande närvarande. Fängslande och ganska lättläst.

Glada Gunvor

2015-03-22

Spännande bladvändare som man bara måste läsa.

Teresia Kjellgren

2013-08-21

Det var visserligne hundra år sen jag läste den, och den svenska översättningen, men jag kommer aldrig glömma den! Läs den!

Mats T

2012-06-07

Detta var en bra bok & med en bra verklighetsskildring
men jag tror inte att allt är riktigt sant

Heidi Sultan

2012-03-17

Klassiker. Favorit.

Jenny Mefras

2011-09-12

HELT UNDERBAR! Det går inte att sluta läsa den när man väl börjat, vilken kvinna! Jag har läst om den flera gånger under åren som gått, och den är alltid lika bra!

Lisa Rodebrand

2011-07-14

Jag gjorde misstaget att börja läsa den här boken när jag skulle sova. På morgonkvisten hade jag läst ut den. Det gick bara inte att lägga den ifrån sig.

Ewa Rosenqvist

2011-07-10

Gillade den här boken skarpt. Den var så spännande att det var väldigt svårt att lägga den åt sidan. Alla människor har det inte lika lugnt och präktigt som vi i Sverige. Rekommenderas!

Inte utan min dotter var en av mina första "riktiga" böcker. Jag trodde att jag tagit mig vatten över huvudet som började med en på nästan 500 sidor men då jag börjat läsa gick den inte att sluta. Jag läste ut den på tre dagar och jag måste säga att det lätt är en av de bästa böckerna jag läst. Spännande men också läskigt att det finns kvinnor som genomgått och förmodligen fortfarande genomgår detta...

2010-01-05

Läste boken när den kom på svenska och var upprörd länge. Såg den på dvd för ett tag sedan och är fortfarande arg på fanatiker av alla de slag.

M W

2009-12-01

M W

2009-12-01

Gunvi Lundqvist

2009-11-21

Läst den på svenska då den var nyutkommen, visst berör den. Efter denhär boken har det kommit så många liknande. Ofattbart att skillnaderna skall vara så stora i många av de muslimska länderna, särskilt tänker jag på kvinnorna, mot vad vi har det här i väst.
Huvudpersonerna hade ju bott i USA så man kan förstå att kvinnan inte kunde tro hur hennes man skulle förändras genom att komma till sitt hemland.

Annika Sjöström

2009-11-20

läste på svenska

Berit Scott

2009-11-07

Läste boken på svenska. Såg sen filmen, som då blev en besvikelse. Ofattbart att detta sker i dag, i vår värld.

Jag har läst den svenska. Det är fruktansvärt att det finns kvinnor som tvingas uppleva detta. Mycket läsvärd.

Lillemor Carlsson

2009-09-14