Inte utan dig

Coben, Harlan

Spänningens mästare Harlan Coben levererar ytterligare en bästsäljare med chockerande vändningar och oväntat slut. Femton år har gått sedan förortspolisen Napoleon Nap Dumas fick meddalendet att hans bror Leo och dennes flickvän Diana dött i vad som antogs vara ett självmord eller en olyckshändelse. Samma natt försvann även Naps tjej Maura utan förklaring. Under alla år har Nap aldrig slutat leta efter sanningen. Och när Mauras fingeravtryck dyker upp i en misstänkt mördares hyrbil kommer Nap allt närmare svaren: om den kvinna han älskade, de barndomsvänner han trodde att han kände och Leos och Dianas tragiska dödsfall. INTE UTAN DIG är en kraftfull thriller, i vilken Harlan Coben med oöverträffad spänning och känslomässig inblick utforskar hur stora hemligheter och små lögner kan förstöra ett förhållande, en familj och till och med en hel stad."Enastående!" Publishers...

Lite klurig, lite väl mkt påfyllnadsmaterial, men det är ju Harlan Coben... ibland bra, ibland dåligt.

Frida Tosterud

2019-11-25

Ok på gränsen mot riktigt bra. Underhållande och lättläst

Harlan Coben har skrivit ett antal böcker och jag har läst flera stycken. En,IG mig en fantastik författare som skriver riktiga bladvändare. Denna bok griper tag i nig direkt och jag kände att detta kommer bli wow, men efter ett tag tycker jag att den segnar till. Tycker dock att boken hämtar sig i slutet. Den är spännande, lättläst och det ör lätt att hänga med i miljöerna och de personer som beskrivs. En spännande bok med oväntade vändningar men tycker inte riktigt att denna bok når upp till samma nivå som hans tidigare böcker jag läst.

2019-01-10

Det här är den sjuttonde boken som jag läser av Harlan Coben. Hans serie om sportagenten Myron Bolitar tycker jag är sådär.. Men däremot hans fristående böcker tycker jag är mycket bra. Här är en länk till den förra boken som jag läste av honom, Sanningen, och i det inlägget finns även länkar till mina recensioner av hans tidigare böcker.

Den här boken, Inte utan dig, är den senaste i raden av hans fristående böcker, och den var lika bra som dom tidigare.

Spännande, lättläst, ganska så oförutsägbar med en hel del vändningar i, en del humor i, och snabbläst är boken, och jag kan absolut rekommendera den, precis som hans tidigare fristående böcker.

2019-01-07

Jag har läst många böcker av Harlan Coben och gillar hans böcker. De är ofta spännande och med oförutsägbar handling. Inte utan dig är kanske inte den mest spännande boken som jag läst av författaren, men den har ändå ett driv och tempo framåt hela tiden. Bitvis pytsas fler detaljer ut ur Naps lilla utredning och jag tror mig veta vem han är på spåren. Men Coben är fenomenal på att lura en med sina oväntade vändningar hela tiden. Inget är som jag trodde! Återigen har författaren skrivit en riktig bladvändare inom thrillergenren! Inte utan dig är inte hans bästa bok tycker jag, men den håller hög kvalitet och hela boken känns välskriven!

Spännande, stark & skickligt skriven!