Inte ett ord

Coben, Harlan

| 2020

TILL HELVETET OCH TILLBAKAFr Simon Greene blir mardrmmen sann nr hans drogberoende dotter Paige frsvinner sprlst. En dag ser han henne sjunga i Central Park, men hon r en skugga av sitt forna jag. Nr han nrmar sig flyr hon i panik.Simon gr det enda en frlder kan gra, han fljer efter sin dotter ner i en mrk och farlig vrld som han aldrig kunde ana fanns. I takt med att han avtcker Paiges hemligheter inser han att liv str p spel. Och fr att skydda de sina frn vrldens ondska mste han vga konfrontera den.Harlan Coben har utnmnts till en av nutidens bsta spnningsfrfattare och toppar bstsljarlistorna vrlden ver. I thrillern Inte ett ord frvandlar han vardagliga samtidsproblem till ingredienser i en fngslande bladvndare. Levande karaktrer, farliga hemligheter och ofrutsgbara vndningar bddar fr en klassisk Coben-upplevelse av hgsta kvalitet."Briljant...

Peter Berggren

2023-09-22

Kanske vrldens bsta deckarfrfattare. Otroligt bra bok.

Sara Bengtsson

2022-08-21

Riktigt bra!!

2022-01-25

Lttsmlt thriller i typisk Coben stil. Standard men ok. Betyg 2,5

emmakicki

2021-03-24

I slutndan var den nd helt okej ven om den bitvis gick lite p tomgng och jag fick tvinga mig igenom ngra kapitel.

Sofi Lindberg

2021-03-14

Mja inte de bsta han skrivit men helt ok.

Bettan_bokprataren

2020-04-06

En spnnande och snabblst thriller med mnga ofrutsedda vndningar. Tyvrr har jag aldrig varit ngot fan av Coban, jag vet inte vad det r som gr att jag inte fngas helt och fullt. Fr som vanligt har Coben lyckats med att bygga upp spnningen men nd fastnar jag inte. Jag tycker att den svajade i bland vilket gr att jag tappar fokus. Jag kan inte riktigt stta fingret p vad jag saknar, men ngot r det som gr att vi inte synkar.
Men d jag har hrt mnga andra fullstndig lska den hr s r det vl kanske mig det r fel p!
Trots detta r boken helt klart lsvrd.

Jennifer Johansson

2020-02-20

Tack till Bookmark Frlag fr recex!

Inte ett ord handlar om Simone Greene, vars dotter pltsligt frsvinner efter att han sett henne ptnd p stan. Han ger upp allt fr att leta reda p henne, men fastnar mitt ett annat fall som vnder upp och ner p hela hans vrld och gr s att han inte kan lita p ngon i sin nrhet.

Jag var totalt fast frn frsta till sista sidan av den hr boken och lste ut boken p en dag. Coben har en frmga att skriva thrillers som gr att du hela tiden vill veta vad som ska hnda och du har ingen aning om hur det egentligen hnger ihop. De perspektiv som fljdes tyckte jag att ett var vldigt oklart tills det fick sin frklaring, men eftersom det tog en bit att f frklaringen s kndes det perspektivet lnge rtt ondigt, men efter frklaringen uppskattas det perspektivet. Intrigerna r mnga, tvisterna likas och du kastas hit och dit utan att ha ngon aning om vad som egentligen hnder - det som jag tycker en fantastisk thriller ska innehlla.

Efter den hr rafflande och spnnande thrillern mste jag ta tag i resterande av hans bcker. Rekommenderar starkt!

Spnnande, stark & underhllande!

Karolin L

2020-02-13

Jag tycker den hr boken var vldigt spnnande. Jag tycker bde miljbeskrivningarna och personportrtten r vldigt fngslande. Det r en bladvndare, man kan inte riktigt lgga ifrn sig boken.

2020-01-23

Det hr r den artonde boken som jag lser av Harlan Coben. Hans serie om sportagenten Myron Bolitar tycker jag inte r speciellt bra. Men dremot hans fristende bcker tycker jag r vldigt mycket bttre.

Den hr boken, Inte ett ord, r den senaste i raden av hans fristende bcker, och den var lika bra som dom tidigare.

Boken knns aktuell, och handlar om mnga viktiga mnen, till exempel drogberoende. Och flera andra mnen, som jag inte vill spoila hr.

Spnnande, lttlst, lite gripande, ganska s ofrutsgbar med en hel del vndningar i, en del humor i, och snabblst r boken, och jag kan absolut rekommendera den, precis som hans tidigare fristende bcker.

Boktokig

2020-01-11

Jag konstaterar igen. Harlan Coben r en mstare. Han har terigen skapat en bladvndare som jag lser utan att ta paus. Jag frsvinner frn omvrlden och nsta gng jag r kontaktbar r nr boken r lst. D konstaterar jag att Inte ett ord r lika spnnande som engagerande.