Inte ett farväl

Harry Bosch arbetar återigen som privatdetektiv. En döende miljardär behöver hans hjälp och vill att Bosch ska ta reda på vad som hände med en kvinna från hans förflutna som försvann. Hon var hans livs kärlek och de väntade barn när hon en dag var borta. Vart tog hon vägen? Födde hon barnet? Dessutom behöver polisen hans hjälp med jakten på en våldtäktsman. Mannen har redan utfört flera hemska brott och han tycks inte sluta. Nu måste de stoppa honom innan fler kvinnor råkar illa ut.

Välskriven men lyfter inte.
Så går det när jag är bortskämd med väsentligt andra spännande böcker med Harry Bosch i centrum. Här är handlingen alltför förutsägbar och det går lite väl lätt för Harry att få fram ledtrådar.

Bokslukerskan 93

2019-01-18

Läste den under en semester. En bra bok.

2017-10-08

Som att åter träffa en kär gammal vän! Harry Bosch letar reda på en arvinge till en mångmiljardär och löser i förbifarten ett otäckt serievåldtäktsfall. Någon riktig spänning infinner sig aldrig, det handlar om gediget polisarbete och Boschs kluriga hjärna. Men ack så trevligt det är att möta honom igen!

Jan Banan

2017-10-07

Connelly levererar som vanligt och denna bok landar till slut på en stark 3:a. Tappar lite sista biten, då jag inte tycker att författaren får till slutklämmen på en annars mycket spännande och fängslande historia.

Hej till gamle Harry Bosch igen.

2017-09-03

En svag fyra men ändå så pass mycket bättre än den genomsnittliga Boschboken så den får en fyra. Ingen politik och sånt utan bara ett fall eller snarare två. Lagom med spänning.