Inte enklare än så

Ingemarsson, Kajsa

| 2003

Hur kan det som har varit så enkelt och självklart plötsligt bli så svårt? Tom och Annika kämpar för att pussla ihop tillvaron med familj och jobb. De två barnen tar det mesta av deras tid och energi. Den första intensiva kärleken är långt borta och vardagen har sedan länge tagit över. När det börjar en ny man på Annikas jobb vänds plötsligt hennes intresse mot honom. Hon känner sig sedd och ser också sig själv igen som den hon var före Tom, före barnen. Rickard fyller henne med energi och glädje och snart blir hon förälskad.Äktenskapet vacklar och när Tom till slut får reda på deras relation tvingas Annika till ett ställningstagande. Frågan är om det är för sent att rädda äktenskapet. Och om det överhuvudtaget är det hon vill? Inkännande och träffsäkert berättar Kajsa Ingemarsson en historia om kärlekens villkor i en vardag som berör de flesta. Om hur skör en till synes inrutad och...

Ulrika Larsson

2021-09-18

Ganska tråkig och alldaglig bok som snart kommer vara glömd ur mitt minne

Jennifer Tydén

2015-04-11

Gillar inte hur boken är inläst men innehållet var inte heller wow.

Katarina Johansson

2014-03-11

Inte lika bra som Ingemarssons böcker brukar vara.

Helena Rasmusson

2012-01-19

Träffsäkert!

lotte sigurd

2011-03-16

Roman om otrohet. Som Liza Marklund fast utan spänning.

Charlotta CG

2010-10-07

Jag brukar gilla Ingemarsson när jag behöver något lättsmält men det här var i tristaste laget.

Anna Liljeby

2010-10-06

Lättläst vardagsproblematik

Karin Löfstrand

2010-08-09

Semestern 10: Inte alls min typ av bok, det är att jämföra med att äta på McDonalds, visst blir man mätt men man lovar varje gång att det måste gå att få något bättre.

Jennie Norrman

2010-07-09

träffsäker! stor igenkänningspotential

Felicia Dahlqvist

2010-01-16

Efter den här boken insåg jag Kajsa Ingemarssons storhet. Lättläst, underhållande och fängslande! Ingemarsson är min nya favorit! :)

Moa Larsson

2009-11-17

Jag gillade denna bok, bra relationsdrama, fick mig att tänka till lite extra på hur rädd man ska vara om det man har...

Lika härlig, lättläst och fängslande som alla hennes andra böcker.

Ann-Sofie Carlsson

2009-08-24

Kan inte hjälpa det, men Ingemarsson är överskattad.

Karin R-g

2009-07-16

Faktiskt en riktigt härlig relationsroman om vardagslivets vedermödor. Om att inte bli sedd, och att inte se det som trots allt finns.
Var lite skeptisk mot Kajsa Ingemarsson efter att ha läst några tidigare böcker av henne, men nu blev jag frälst!

Karin Karlsson

2009-07-10