Innan vi visste allt om varandra

Högberg, Anne-Lie

Agnes och familjen har äntligen kommit till ro efter flera år med motgångar. Livet börjar rulla på i ett efterlängtat tempo och alla barnen ser fram emot ett långt sommarlov.När Vendela flyttar in i huset bredvid blir Agnes motvilligt nyfiken. Trots att hon fortfarande har svårt med tillit till nya bekanta efter Lisas svek, blir de snabbt goda vänner. Och även om middagarna är mysiga, pratstunderna trevliga och alla upptåg som de hittar på roliga, kan Agnes inte skaka av sig känslan av att den nya grannen döljer något.Men att Agnes själv har egna hemliga tankar och en stor inre oro erkänner hon inte alls förrän det blir ofrånkomligt och allt måste fram i dagsljuset. När också mamma Gunnel beter sig konstigt och blir alltmer tystlåten, blir hela tillvaron till slut outhärdlig. Återigen snurrar livets hjul snabbare än vad Agnes hinner med och hon försöker förtvivlat lösa problemen som...

Karolina Jonsson

2022-04-27

Det är så mysigt och väldigt känslofyllt att vara mitt i den här boken, det finns en värme som går att ta på och en kärlek som är oundviklig. Det händer mycket hela tiden, det är relationer som bildas, tankar som snurrar, känslor som berör. Den oron som Agnes har för olika saker kan jag dock inte relatera till, men kan tänka mig att andra säkert har den och jag blir väldigt frustrerad och vill bara skaka om henne och ta bort den oron som inte hjälper att ha. Det är en bok som är spännande, inspirerande och hoppingivande. Den känns mänsklig, vi får komma väldigt nära Agnes och jag får lust att också vara hennes bästa vän.

En bladvändare som fångar och berör!
Detta är den tredje boken om Anges och hennes familj. Denna bok berör mig mycket, precis som de två första. Agnes oro för att cancern ska komma tillbaka, de olustiga känslorna av att människor i hennes närhet döljer något och hennes rädsla för att Tobias ska lämna henne, ja allt känns så äkta, så på riktigt. Jag blir känslomässigt engagerad i hennes liv och skulle vilja sitta i hennes kök och lyssna och låta henne gråta ut mot min axel.

Anne-Lie Högberg skildrar relationer och vardagliga händelser på ett helt fantastiskt sätt, så äkta och trovärdigt. Jag hoppas att hon skriver fler böcker och gärna om Agnes, jag vill ju veta hur det går för henne, familjen och det nya jobbet.

Evasbokhylla

2018-07-01

En bladvändare som berör på djupet.

Pia Gummesson

2018-06-17

Anne-Lie Högberg,kan fånga en läsare direkt.Jag älskar boken om Agnes liv och det som händer runt omkring.En fantastisk bok helt enkelt,som jag inte glömmer i första taget.Skriv mera ,för du gör det så bra!

Vacker, gripande och fantastisk!

Annie Magnusson

2018-05-31

Anne-Lie Högberg har gjort det igen. I sin tredje bok om Agnes fångar hon läsaren och som vanligt berör hon med sin förmåga att beskriva livet upp- och nedgångar, relationen mellan oss människor och vår ständiga följeslagare - att ha förutfattade meningar om andra människor, innan vi vet allt om varandra. Rekommenderas varmt!