Innan frosten CD

Mankell, Henning

| 2002

OBS! Detta r en CD-bok! P kvllen den 21 augusti 2001 fr Ystadspolisen ett mrkligt samtal. En person pstr sig ha sett brinnande svanar ver Marebosjn. Kurt Wallander ker ut till sjn fr att underska vad som hnt. I sllskap har han sin dotter Linda som ngra veckor senare ska trda i tjnst vid Ystadspolisen. De hittar inga spr. Men redan ngra dagar senare ringer en upprrd lantbrukare och berttar att ngon brnt ihjl en av hans ungtjurar. Allt tyder p att en djurplgande sadist ligger bakom de makabra dden. Ngra dagar senare frsvinner en kvinnlig kulturgeograf som kartlgger gamla stigar i Skne och drefter en av Lindas bsta vninnor. Spren leder rakt in till Guyanas djungler och kristna domedagsvisionrer. Och Lindas poliskarrir hotas innan den ens har brjat. Recension frn Bibliotekstjnst / Sven-Ingmar Pettersson : "Efter tio romaner...

Maritha .

2014-06-12

Har tyckt allt smre om bde Wallander och Mankells skrivstt fr varje bok jag lst (fick ett helt gng av dem gratis s som tur r behver jag inte harmas ver att jag kastat bort pengar p att kpa dem) och detta var definitivt bottennappet. Denna bok r p tok fr lng och domineras av de bda, nr man tnker efter, ganska otrevliga mnniskorna Kurt och Linda. Brkar, skriker, kastar saker omkring sig och r allmnt sura hela tiden. Denna bok lmnar inget positivt efter sig hos mig. Nu tnker jag inte lsa ngot mer av Mankell.

2011-09-12

Jag lyssnade p ytterligare en Wallander deckare i bilen d jag blev besviken p frra boken Kinesen. Efter att ha lyssnat p denna bok kan jag bara konstatera att Mankell r en ganska sltstruken frfattare. Frutsgbart och ett ganska tntigt sprk. Jag gillade frsta boken jag lste av Mankell "den femte kvinnan" som var bra och spnnande. Jmfr man Mankell med tex Nesser s gr de inte att jmfra p denna jord. Ls Nesser, Robinson eller andra istllet fr Mankell fr det r bara ett hyfsat tidsfrdriv.

Anette Marcusson

2011-03-15

2011-01-16

En av de Wallanderbcker jag tyckt mest om. Kanske fr att man hr i fr en inblick i hans dotters liv och hennes poliskarrir.

2010-07-25

En helt OK Mankell. Inte en av de bttre.

Kjell Matstoms

2010-07-03

Kul med Linda som huvudperson.

Sandra Sjstedt

2010-06-13

Riktigt bra bok, en av de bsta hittills..

Bengt Mnsson

2010-04-04

Ngon sprkpurist kanske tycker attdet borde heta "Fre frosten". Men ven detta fr sin frklaring.

M W

2009-12-01

Johanna Falkered

2009-07-01

Nu r det Linda Wallander som hller i tyglarna. Minst lika bra som sin far.