Inland

Dahl, Arne

När den forne detektiven Sam Berger slår upp ögonen har han ingen aning om var han befinner sig. Allt är vitt, en värld utan tecken. Men så står Molly Blom vid hans sida, och han inser att de två är på flykt undan en rättvisa som slutat vara rättvis. I den hisnande uppföljaren till succén Utmarker får Sam och Molly ett oväntat uppdrag som rör ett obehagligt fall från det förflutna. Mördaren är sedan länge dömd och fängslad, men är han verkligen skyldig? Inland är en gastkramande resa in mot mörkrets iskalla hjärta, det är Arne Dahl i högform.

Bokdjungeln

2018-08-16

Jag var ganska osäker på om denna bok kunde blir lika bra som 'Utmarker' (Inland är dess uppföljare), men oj vad Dahl kan leverera! Jag tycker nästan att denna bok är ännu bättre än den första. Gillar man kriminalromaner så kan jag verkligen rekommendera denna!

Malin Magnander

2018-07-30

Malin Magnander

2018-07-30

Lotta Strandberg

2018-04-07

Inte alls lika bra som Utmarker, somjag tyckte var jättespännande. För komplicerad historia och seg i början, kände att jag vid ett par tillfällen hade behövt bläddra tillbaka, men svårt eftersom jag lyssnat på boken. Ser ändå fram emot nästa, vad den nu kan heta.... kanske Urskog eller Motvind...

2018-02-11

När Sam Berger slår upp ögonen, vet han inte var han är. Allt är vitt, en värld utan tecken. Men Molly Blom står vid hans sida, och han inser att de två är på flykt undan en rättvisa som slutat vara rättvis.
🐴
Inland är en direkt fortsättning på Utmarker. Utmarker var en bok som jag gillade mycket, den slutade även på sånt sätt att jag blev taggad att läsa fortsättningen. Dock är inledningen på Inland seg, det tar tid att komma in i boken och först i senare delen av boken skruvas tempot upp ordentligt. Boken kändes inte alls lika bra som den innan och jag upplever den som lite rörig. När jag läst denna blir jag inte sugen på att fortsätta läsa om Sam Berger framöver. Synd, jag hade hoppats på betydligt mer av denna bok.

Alexsandra Larsson

2017-09-22

Spännande deckare som fångar ens intresse. Läsvärd!

2017-07-16

Spännande och som vanligt välskriven fortsättning på Utmarker. Intrikat deckargåta som sätter lite krokben på sig själv. Det är så sataniskt uttänkt att det blir svårt att följa alla turer, vilket jag tycker drar ner poängen lite, tyvärr.

Jan Svensson

2017-07-11

Når inte hela vägen riktigt. Lite för mycket frågetecken som tar tid att rätta ut, som inte har direkt har med historien att göra. Men visst blir det spännande till slut.

Jan Banan

2017-06-01

Det här var ingen höjdare, mycket sämre än den första boken i serien. Jag har svårt att komma in i den och blir därför ganska oengagerad.

2017-04-15

Mycket bra. Spännande och ett vill-ha-mer-begär. Och titeln med sin dubbla betydelse, det blir inte mycket bättre än så. Läs den! Efter att du läst Utmarker förstås.

2017-04-10

Betyg: 4,5 av 5.

Inland är den andra boken i serien om Sam Berger och Molly Blom. Den första delen heter Utmarker, och den läste jag för ungefär ett år sedan. Här är en länk till min recension av den boken.

Jag tyckte Utmarker var en helt suverän bok, och den fick det absolut högsta betyget från mig, 5 av 5.

Inland var också mycket, mycket bra, även om den inte riktigt nådde upp till det allra högsta betyget för mig, utan den får det näst högsta betyget, 4,5 av 5.

Böckerna hänger ihop mycket, och jag tycker absolut att man ska läsa Utmarker innan man läser Inland, för störst behållning av böckerna. Och även om Inland är en avslutad bok, så öppnar den ändå helt upp för en kommande tredje bok.

Rekommenderar absolut båda böckerna för spännande läsning, och jag ser mycket fram emot kommande bok i serien.