Inget flyt

Kinney, Jeff

I "Inget flyt", den fristående 15:e delen i "Dagbok för alla mina fans"-serien, ger sig familjen Heffley iväg med en husbil, redo för ett storslaget semesteräventyr.Men saker blir inte riktigt som de tänkt sig och de hamnar snart på en camping som är långt ifrån ett semesterparadis. När sedan regnet öser ner och vattnet börjar stiga undrar Greg med familj om sommarlovet är dömt att sjunka till botten ? eller om de för en gångs skull kommer att ha lite flyt ?Dagbok för alla mina fans är "? en av de mest framgångsrika barnboksserier som någonsin publicerats", enligt The Washington Post. Böckerna om Greg har sedan starten 2007 sålt i över 250 miljoner exemplar världen över och kommit ut på över 65 språk!

Den här boken handlar om att Gregs familj åker på husbilssemester men det finns inga lediga campingplatser. Tillslut hittar de en plats men det blir inte som de tänkt sig. Bron gick sönder till campingön och de andra på campingen börjar ta jättemycket mat från affären. Sen händer det mer.
Boken är skriven av Jeff kinney.

Jag tycker boken var bra för att den var rolig. /Ture

Hedskolan 4

2021-12-08

För lite text.

Hedskolan 4

2021-12-08

För lite text.

rolig,knasig,galen. Och man får en inlevelse

rolig,knasig,galen. Och man får en inlevelse

Boken handlar om att Greg ska på semester med sin familj med en husbil men det blev inte en så lyckad semester. Jag tycker den var bra för att på vissa delar så var den jätte rolig. Jag tycker att de som gillar roliga saker ska läsa denna boken./Ellie

Den var rolig för att alltid när han ser fram emot någonting så går det alltid fel.

Boken handlar om en familj som åker på husbilsemester. Boken var rolig och lätt att läsa. Jag tyckte inget var dåligt med boken. - Adam Palestro

Boken var bra för att det är lite humor och man får följa med på en rolig resa.
Boken passar för de som gillar lättlästa böcker, med lite humor och de som gillar att följa med i någons liv.

4B Svandammsskolan

2021-09-22

Den handlar om en familj på värsta semestern. Jag tycker mest om när Roderick somnade i affären.

Den var spännande, rolig och bra!

Boken handlar om en familj som inte hade några pengar kvar för att de hade rest så mycket. De fick bo hos deras mormor i hennes källare. Sen så hade en av deras kompisar en husbil som han skulle sälja till dem. De fick den gratis. Då började de resa runt med husbilen. De försöker hitta nya platser i världen. Huvudpersonen är Greg. Han har två bröder som heter Rodrick och Manny.