Ingenting är heligt

Lehane, Dennis

| 2007

Desiree Stone, en ung, sorgedrabbad kvinna, har försvunnit utan spår. Detsamma har hänt den detektiv som anlitades för att hitta henne. En mängd pengar saknas likaså.   I Florida finns en sekt där svar om Desirees öde kan finnas.   Hennes far, miljardären Trevor Stone, är desperat. Han ser bara en möjlighet som kan hjälpa honom att finna dottern, privatdetektiverna Patrick Kenzie och Angela Gennaro.   Under hot tvingas Kenzie och Gennaro att anta uppdraget, trots att de på förhand ser dödsfällan. De sätter sina egna liv på spel i ett landskap där lögnen och korruptionen omger dem, och där ingenting är heligt. Ännu en fenomenalt skickligt sammanvävd thriller från maestro Lehane.

R 2014

2015-11-11

Sämsta boken i serien, men ändå underhållande och hyfsat läsvärd. Svag trea.

Besviken! Första Lehane, hade höga förväntningar. Fick läsa 2/3 innan jag kom in i boken och sen var den mest orealistisk. Tror inte att någon är så kaxig när man förstår att livet kommer att ta slut här. Får ändå en svag 3:a pga att den var ändå lättläst.

Katarina Sjöö

2012-01-05

absolut lite roande, men ändå för jävliga dåligt i slutändan. för kefft språk, för svaga karaktärer, mesig kärlekshistoria. besviken på lehane. säkert lite softare på originalspråk dock, så allt kan väl inte falla på honom. bästa inledande meningen nånsin dock.

Adios Flamingo

2011-11-15

Jag vet inte jag. Jag gillar böckerna om Kenzie och Gennaro men här blir det lite för mycket. Lite för mycket ingen-är-någonsin-rädd-utan-fäller-vitsiga-kommentarer-med-en-pistol-mot-huvudet och till slut blir det mest bara löjligt. Det är en mycket bladvändande, underhållande bok, men upplösningen är för dum. En ganska svag trea får det bli.

Emma Utter

2010-12-09

Nja, den här var inte lika bra som föregångaren Mörker, ta min hand. Den börjar bra, men sen tycker jag den spårar ur med nya vändningar hela tiden. Till slut blev den lite för förutsägbar. Har dock blivit riktigt förtjust i McKenzie och Genarro som trots allt ger boken högt underhållningsvärde. En stark trea får det bli.

Augustin Erba

2010-10-29

Det kan vara översättningen. Det kan vara Lehane. Det kan vara att jag inte läst deckare på länge och glömt bort hur sådana skrivs. Eller framför allt, hur sådana läses.

Magnus Bergström

2010-09-18

Börjar ganska knepigt, men i takt med att storyn utvecklas sugs man effektivt in i boken. Igen. Lehane vet att tillfredsställa deckarläsarnas lystmäte.

Helena Insulander

2010-03-26

Läste denna deckare under årets sportlovsvecka i fjällen! Utmärkt spänning att krypa upp i soffan med efter en bastu och med en kall öl. Man får precis vad man förväntar sig och ibland blir det på gränsen till banalt och för förutsägbart. Men som sagt, på det hela lättsam underhållning i en snygg och lagom skrämsig förpackning.