Ingen lämnas kvar

Öhrlund, Dag

Del 5: Truut. Tre kvinnor utan synlig koppling till varandra hittas mördade med olika metoder. Kan det trots allt röra sig om samma gärningsman? Kommissarie Ewert Truut får alla fallen på sitt bord och försöker hitta ett mönster. Han kämpar mot klockan och oförstående chefer, samtidigt som han ska förlösa kattungar, vara farfar, fundera över sitt förhållande och handskas med en ny medarbetare som visar sig vara både miljöpartist och vegan.  Av en tillfällighet står sanningen plötsligt klar för honom han jagar en mycket ovanlig mördare som måste stoppas innan ännu ett offer faller. Ewerts arbete slutar med en hetsig jakt på den stekheta spanska solkusten, där han håller på att råka riktigt illa ut.

2023-08-13

Det är underhållande att lyssna på den envisa Truut men böckerna är alldeles för lika i sin uppbyggnad.

Linda Vanil

2023-01-07

Jag gillar kommissarie Truut och hans envisa åsikter.

Per Englund

2021-05-28

Jag har börjat bli rejält irriterad på Truut och hans åsikter, men det är antagligen vad jag ska bli...Väldigt spännande dock

Sofi Lindberg

2020-11-15

Underhållande

Ursula Stålhandske

2020-04-14

Dag Öhrlunds serie om kommissarie Truut blev jag förtjust i redan vid första boken. Serien blir dessutom bara bättre och bättre och jag kommer på mig själv med att ofta le åt författarens formuleringar när det gäller Truuts språk.

Evasbokhylla

2019-11-09

Den femte i ordningen om Ewert Truut. Det är svårt att inte tycka om den buttre, vresige kommissarien. På ytan en tuff mansgris men under fasaden en humoristisk mjukis. Stefan Sauk gör återigen en strålande inläsning.

Jan Banan

2019-09-27

Riktigt bra serie som Öhrlund har fått till.
Denna bok har precis samma värme och humor som de tidigare böckerna och Stefan Sauks inläsning håller lika hög klass som boken.
Känner dock att Öhrlund får passa sig lite så att han inte gör sin huvudkaraktär Ewert Truut till en clown i böckerna. Kan tycka att det börjar dra åt gränslandet för tramsighet vid några tillfällen. Suveränt!

Sabina Alm

2019-09-21

Dag Öhrlund är min absoluta favorit

Spännande, underhållande & skickligt skriven!

Johanna Åberg

2019-06-19

En fantastiskt bra bok som är spännande från första till sista sidan!! En riktig bladvändare!!!

2019-06-02

Ewert Truut är som vanligt. Icke PK, bufflig och helt underbar. Storyn är bra och håller hela vägen och jag längtar redan efter nästa.