Infiltratören

Luxemburg, Lotta

En husbil kör över kajkanten vid Stockholms stadshus. När den bärgas gör räddningstjänsten ett makabert fynd - tolv kvinnolik. Kriminalinspektörerna Isabella Knyckare och Nikolaj Malmsten hinner knappt börja nysta i mordfallet innan ett upplopp utan förvarning lamslår Stockholm. Finns det en koppling mellan de våldsamma händelserna? Medan säkerhetspolisen misstänker en utländsk terrorcell infiltrerar Isabella en kriminell gruppering för att komma kvinnomördaren på spåren.    Infiltratören är den första fristående delen i en ny serie om Nikolaj Malmsten och Isabella Knyckare och de övriga utredarna i teamet Stockholmsgruppen, en del av polisens nationella operativa avdelning, NOA.     LOTTA LUXENBURG kommer ursprungligen från Sundsvall men bor i dag i Stockholm. Hennes två första böcker, Försvunnen och Spårlöst, lockade stora skaror med ljudbokslyssnare. Den senare...

Anna Hallqvist

2020-01-22

Infiltratören börjar med en rivstart och det höga tempot håller i sig till sista sidan. Tempot tillsammas med ett lättläst språk gör det till en snabbläst bok, de 287 sidorna bara rasslar till! Huvudpersonerna är intressanta, jag vill gärna veta mer om dem, och vad som händer i deras liv.

Däremot upplever jag det inte så trovärdigt hur Isabella infiltrerar det kriminella gänget, det kändes för enkelt. Jag listar snabbt ut hur mordgåtan hänger ihop. Trots det tycker jag att det är en väldigt spännande och läsvärd bok, jag kommer definitivt läsa övriga delar i serien om Stockholmsgruppen!

Bokdjungeln

2020-01-11

Något för den som gillar spännande böcker a la Hollywood. För visst är boken spännande, även om jag är tveksam till att någon kan bli bordellmamma efter bara ett kort möte på ett sjukhus (därav "a la Hollywood"). Tempot i boken är högt men språket lätt, det gillar jag. Jag tycker absolut att denna bok lägger en bra grund inför de kommande böcker om Isabella och Nikolaj, och jag ser verkligen framemot vad som komma skall.

Evasbokhylla

2019-11-29

En nervkittlande nagelbitare. Ska bli spännande att följa denna serie. Som vanligt avslutar författaren med en cliffhanger.

Spännande, stark & fängslande!