Infiltratören

Luxenburg, Lotta

En husbil kör över kajkanten vid Stockholms stadshus. När den bärgas gör räddningstjänsten ett makabert fynd - tolv kvinnolik. Kriminalinspektörerna Isabella Knyckare och Nikolaj Malmsten hinner knappt börja nysta i mordfallet innan ett upplopp utan förvarning lamslår Stockholm. Finns det en koppling mellan de våldsamma händelserna? Medan säkerhetspolisen misstänker en utländsk terrorcell infiltrerar Isabella en kriminell gruppering för att komma kvinnomördaren på spåren.   Infiltratören är den första fristående delen i en ny serie om Nikolaj Malmsten och Isabella Knyckare och de övriga utredarna i teamet Stockholmsgruppen, en del av polisens nationella operativa avdelning, NOA.    LOTTA LUXENBURG kommer ursprungligen från Sundsvall men bor i dag i Stockholm. Hennes två första böcker, Försvunnen och Spårlöst, lockade stora skaror med ljudbokslyssnare. Den senare boken, Spårlöst,...

2019-11-24

En husbil kör över kajkanten vid Stockholms stadshus. När den bärgas gör räddningstjänsten ett makabert - fynd tolv kvinnolik. Kriminalinspektörerna Isabella Knyckare och Nikolaj Malmsten hinner knappt börja nysta i mordfallet innan ett upplopp utan förvarning lamslår Stockholm. Finns det en koppling mellan de våldsamma händelserna?

Ojojoj! Vilken bok. Vilken spännande bok! Det är full fart från början i denna thriller och tempot saktar inte ner förrän boken är slut. Boken är en bladvändare med korta kapitel som är både spännande och nervkittlande. Boken är lättläst, språket flyter på lätt och jag tyckte att det gick snabbt att läsa den. Den gick inte att lägga ifrån sig.
Isabella och Nikolaj är intressanta karaktärer som jag mer än gärna läser mer om! Jag tycker att Lotta lyckas skriva så att man kommer karaktärerna nära! När kommer nästa bok?!

Spännande, stark & fängslande!