Inbrott i skolan

Bross, Helena

| 2014

Helena Bross lättlästa böcker om barnen i Klass 1b tillhör klassikerna inom börja-läsa-genren. I ettagluttarnas egen favoritserie kan både killar och tjejer känna igen sig. Men idag har det hänt något ovanligt när kompisarna i Klass 1b kommer till skolan ? Edvin tänker på sin matte-remsa. Det ska bli kul att jobba med den. Men när han kommer till skolan är det inte som vanligt. Det står en polisbil på parkeringen!    ? Det har varit inbrott i skolan i natt, säger deras lärare Peter. Datorerna är borta. Polisen är här och letar efter spår.    Och när Edvin ska börja jobba med sin remsa upptäcker han att den är borta! Kan det vara tjuvarna som tagit den? Som tur är kan polishunden Zorro hjälpa till att leta. Inbrott i skolan är den artonde, helt fristående delen i serien om barnen i Klass 1b. Läs också: Spöket i skolan, Starkast i klassen, Hemliga kompisar, Världens finaste glasögon, Ny i klassen,...

2021-12-10

Boken handlar om en pojke som har tappat bort sin remsa.

2021-12-03

Boken handlar om en pojke som går i 1B. Han ville göra 1000-remsa som sin kompis i 2an. Han var nästan färdig. Nästa morgon var remsan borta! Polisen sa att tjuven tar bara värdefulla saker. Pojken sa att remsan är värdefull. Kanske för dig, sa polisen. Sen kom polishunden Zorro och luktade efter remsan. Lukten leder till 1a:s klassrum. Det var fröken Anna som tog den. Men fröken man gör inte så, sa pojken. Jag lånade bara den, sa fröken. Varsågod!

Jag rekommenderar boken till alla mina klasskompisar!

2021-11-16

Att Edvin hade gjort en linjal själv och sen tappade han bort den. Han började gråta och sen kom en hund och hjälpte som hette Zorro. Han letade efter så han gick till läraren och hittade linjalen. Edvin blev glad för att Zorro hittade den!

2021-11-16

Det var en gång ett gäng. Edvin och Jonas, de hittade en remsa bredvid sitt bord. Remsan var 1000 meter lång. Edvin ville göra en remsa till sig själv, han ropade Peter. Peter kom och hjälpte honom.
Jag tyckte om boken!

Jag tipsar om boken till någon som gillar spännande böcker!

den var inte så bra

Dalaskolan Norra

2021-10-20

Boken handlar om ett inbrott i skolan och det var rektorn som var tjuven. Hon tog Edvins 1000 remsa och polisen kom och hittade tillslut Edvins 1000 remsa.

2021-10-07

Boken handlar om en liten pojke. Han ville göra en 1000-ramsa. Han blev klar till 678. Nästa dag var polisen i skolan. Det hade varit inbrott och tjuvarna tog alla datorerna. Pojken kollade i sin låda, ramsan var borta. Sen hittade de ramsan...

Jag rekommenderar boken till någon som tycker om spännande böcker.

2021-10-07

Boken handlar om inbrott och en ramsa. Huvudpersonen ör Edwin och en hund som heter Zorro. Tjuven tjuvar datorer.

Jag rekommenderar boken till någon som gillar ramsor!

h3lt ok

2021-09-29

Den handlar om att nån/några har gjort ett inbrott på en skola! Jag rekommenderar boken till någon som gillar spännande böcker!

2021-09-29

Det handlar om ett inbrott på en skola.
Jag rekommenderar boken till någon som gillar spänning!

Ganska bra. Ni som inte har läst denna bok då jag rekommenderar den.

bra och spännande men inte den bästa

Philip 7 år:
Jag har läst Inbrott i skolan för mamma. Den handlar om Edvin och Jonas. Jonas har gjort en lång rulle av papper med många siffror. Det kallas för 1000-remsa. Han skriver alla tal från 0 till 1000. Edvin vill också göra en remsa. Det är inbrott i skolan och Edvin tror att någon stulit hans långa 1000 remsa. Tjuvarna har bara tagit datorer. Polisen kommer till skolan och en polishund. De hjälper till att leta. Polishunden Zorro hittar vem tjuven är… Det är fina bilder och bra text.

AC (mamma):
Philip kämpar på med sin läsning. Är det för mycket text så ger han upp så Lätt att läsa böckerna om 1 b passar bra. Ofta är det också ett spännande äventyr och väldigt nära barnens vardag. Det uppskattas och ofta läses böckerna flera gånger. Detta med tusenremsa måste vi testa hemma nu.