In The Dark

Hunter, Cara

From the author of CLOSE TO HOME, comes the second pulse-pounding DI Fawley crime thriller. A woman and child are found locked in a basement room, barely alive... No one knows who they are - the woman can't speak, and there are no missing persons reports that match their profile. And the elderly man who owns the house claims he has never seen them before. The inhabitants of the quiet Oxford street are in shock - how could this happen right under their noses? But DI Adam Fawley knows that nothing is impossible.And that no one is as innocent as they seem...

2023-08-02

För fem år sedan läste jag första delen i den här serien och blev alldeles såld. Under åren som gått så har jag köpt på mig de senare delarna, men utan att läsa dem. I år var det äntligen dags, när jag tog med I mörkret i min Vi möts igen-utmaning. Det verkar vara enda sättet att få läst halvt bortglömda favoritförfattare.

Förväntningarna var skyhöga, så klart. De kanske inte infriades helt, den här delen var inte lika berörande som den första, men oj, så bra det är. Psykopater, som det handlar om här, är inte ett favorittema. De gör mig bara frustrerad och arg. Trots att det är många inblandade så blir det lite som en pusseldeckare och det är jag ju svag för.

I mörkret är ju bara den andra boken jag läser, men jag funderar på om det här är Cara Hunters grej. Att inte komma till ett riktigt avslut. Jag gillar det i alla fall, när det görs så här bra. Nu kan jag bara hoppas att det inte tar fem år tills jag läser den tredje boken. Min plan är att ha med serien i min Finish That Series-utmaning nästa år.

OBS! Detta är en kraftigt förkortad text. Hela finns på min blogg https://bokslut.blogspot.com/2023/08/bok-i-morkret-av-cara-hunter.html

Lars Persson

2022-03-26

Gillar denna spännande bok som är överraskande och har ett rätt högt tempo

2021-07-17

Intelligent och välskriven thriller. Idel överraskningar och även om man anar hur det ligger till hålls spänningen på topp boken igenom. Gillade hennes debut och denna är ännu bättre.

Rebecka Nyman

2021-05-16

En bok som inte på något sätt egentligen var dålig, den var bara inte för mig. Språket hade jag svårt för då det är lite för bryskt och rakt. Jag kan gilla sådant språk i andra typer av böcker, men gillar det inte riktigt i deckare. Det var extremt många karaktärer att hålla reda på vilket gjorde det svårt att riktigt se karaktärerna. Cara Hunter skriver på ett eget sätt och för in förhörsprotokoll, brottsplatsskisser och sociala medier, bland annat. Det kan fungera för mig, men jag tyckte inte det gjorde det här utan här upplevde jag det sabotera mitt flyt. Hunter lyckas ändå på ett bra sätt hålla farten uppe.

Maria Jacobsson

2019-04-18

Sträckläsningsvarning! Av en slump hittas en kvinna och ett barn inlåsta i en källare. Det visar sig svårare än väntat att få reda på hur detta har gått till och vem kvinnan är. En kuslig berättelse och en skickligt uppbyggd historia med flera överraskningar och vändningar. Ytligt en riktig bladvändare, men när jag analyserar på djupet så hittar jag luckor i berättelsen. Men ta boken för vad den är: riktigt bra underhållning!

2019-02-23

Kvinnlig list, bedrägerier och spänning. Svår att lägga ifrån sig, jag bara måste veta om det slutar som jag tror. Och även om jag har rätt i form av en människa så har jag fel i resten. Mycket bra uppföljare, funkar även att läsa enskilt.

Läskig, stark & fängslande!