In i minsta detalj

Emilsson, Kristin

| 2017

Freja och Anton har all anledning att vara nöjda med tillvaron. Deras största problem är om väggarna i den nyrenoverade vindsvåningen i Sofo ska målas tofuvita eller äggskalsvita. Livet är utstakat och planerat in i minsta detalj - ingenting har lämnats åt slumpen. Ända tills den dag ett oväntat dödsfall skakar om tillvaron och tvingar dem att bege sig långt utanför tullarna till Antons barndomsstad, den lilla småländska utflyttningsorten Idemåla. Snart står det klart för Freja att det är mycket hon inte vet om Antons familj. När hon börjar nysta i trådarna förstår hon att det finns saker i hennes mans förflutna som kommer att påverka deras liv mer än hon någonsin kunnat drömma om. In i minsta detalj är en feelgood-roman om storstad och landsbygd, om kärlek och vänskap, om gamla hemligheter och nya - och om en katt som inte heter Leif. Sagt om Kristin Emilssons tidigare titlar: "Allting...

Linda F.

2021-04-26

Varm och mysig bok, som inte är självklart utstakad vad som ska ske. Hoppas att det kommer en uppföljare, så vi får veta hur det går med alla.

2019-09-09

Mysig och lättläst bok. Jag gillar att den ganska snabbt tog andra vändningar än jag tänkt mig även om den överlag är en klassisk feelgood med sitt pålitliga lyckliga slut. Men ärligt talat, Anton är ju mest av allt en bossig skithög. Han tillförde inte särskilt mycket till historien. Men kanske var det också något som fickmig att gilla boken. Att han inte tog särskilt stor plats och inte väckte någon större nyfikenhet.

Anna Ericsson

2019-05-08

Välskriven och håller för det mesta ett levande språk. Oväntade händelser gör den övergripande storyn intressant. Dock är det något som fattas för min del. Jag var inte helt övertygad, boken känns bitvis intetsägande och klyschig.

Barbara Kjellström

2017-12-28

Härlig bok med sköna vändningar.

Sabina Wangenfors

2017-03-27

Ännu en bok av Kristin som jag inte kunde släppa utan läste på en dag bara. Hon är fantastisk på att förmedla historier som är både roliga och spännande.

2017-02-22

In i minsta detalj är Kristin Emilssons tredje bok. Jag har även läst hennes två tidigare böcker. Den första boken heter Äta kakan och ha den kvar, och den andra boken, som är en fristående fortsättning på den första boken, heter Den som väntar. (Länkar till mina recensioner av böckerna).

In i minsta detalj är helt fristående från dom två tidigare böckerna. Men den var precis lika bra som dom två.

Välskriven, lättläst, inte helt förutsägbar, charmig, och snabbläst, är boken. Och den är en blandning av roman, relationsroman och feelgoodroman.

Rekommenderar absolut boken, och jag ser fram emot kommande böcker av författaren.

2017-02-03

Att ha förhastade slutsatser om människor, det går som en tråd genom boken. Hyfsat förutsägbar men också charmig och kärleksfull. Tyckte om den.

Pia Gummesson

2017-02-01

Älskar boken.Tack Kristin för denna bok!

Vilken fin historia.

Charmig, underhållande och gripande!