Imperium

Harris, Robert

| 2004

When Tiro, the confidential secretary of a Roman senator, opens the door to a terrified stranger on a cold November morning, he sets in motion a chain of events which will eventually propel his master into one of the most famous courtroom dramas in history. This work takes us inside the treacherous world of Roman politics.

Rama Pujara

2019-10-09

Intressant och lrorikt. Dock kunde frfattaren anvnda ett fldande sprk. Tidvis trttnade man men i det stora bra bok!

Mathias Sundin

2012-07-28

Den suverna starten p trilogin om Cicero.

Stefan Johnsson

2011-12-03

Spnnande i historisk milj

Sofia Buhr

2011-07-18

Jag gillade verkligen Harris bok Pompeji s jag hade frvntningar p den hr boken. Den var helt okej men inte mer.

Det r oftast svrare att skriva bra bcker om verkliga historiska personer istllet fr phittade. Det r ltt att det blir fr mycket som en faktabok. Det tycker jag att det blev i den hr boken. Drfr fick den inte hgre betyg n tre fastn den r en intressant skilldring av politik i Rom f.kr

Men den tanken som mest kommer tillbaka fr mig nr jag lser den hr boken r att jag r glad att jag inte levde dr p den tiden fr det verkar ha varit ett rent helsike att f ngonting gjort.

Emelie A

2011-06-28

Frvntade mig mer av den hr boken, kanske fr att jag i allmnhet r s intresserad av detta mne. Dock s r det ngot som fattas fr att den skulle f ett hgre betyg av mig, kan inte riktigt stta fingret p vad.

2010-02-20

versatt till svenska r 2009. Frfattaren kan inte beskriva, inget lever. Som torr redogrelse fr Ciceros frehavande kan den kanske duga, men underhllning eller gripande sknlitteratur r det inte. Ls istllet Steven Saylors deckare om samma tidsperiod, inte mrkvrdiga, men roande.