The Imperfectionists

Rachman, Tom

| 2010

The charming and enthralling story of an idiosyncratic English-language newspaper in Rome and the lives of its staffers as the paper fights for survival in the internet age.

Ingrid Selnes

2015-05-06

Ingen hjdarbok. Den r ojmn men bitvis intressanta portrtt och trevligt med den italienska atmosfren.

Louise

2014-08-11

Inte s frtjust i noveller, men den hr var fyndig faktiskt! Smarta och roliga noveller och ibland satte man andan i halsen lite!

Lars Martinsson

2013-08-02

Snudd p den ultimata romanen: skildrar en samling livsden ver hela jorden i novelliknande episoder som successivt och intrikat vvs samman till en berttelse. Att personernas gemensamma nmnare r att de har skrivande yrken gr som vanligt de smputtriga vardagsbestyren betydligt intressantare.

Linda Dahlhjd

2013-07-02

lskade den hr boken! Mnniskorna, upplgget och sprket!

Sanna S

2013-03-03

Denna bok var nstan som en samling noveller. Varje kapitel var i sig bra om den ena imperfekta mnniskan efter den andra, men som helhet blir det nd halvbra och halvintressant.

Johanna Stenberg

2012-12-23

Lsvrd, men det var inte frrn sista tredjedelen den grep tag i mig. Kanske fr att det var frst d jag hade tid att lsa en lngre stund i strck... Jag gillade upplgget.

Jessica Bengtsson

2012-12-06

En helt ok bok! Jag hade s hga frvntningar d den ftt skyhga betyg men jag fastnade inte s fantastiskt fr den tyvrr.

Conny J

2012-10-12

Kom halvvgs in i boken, trodde att det nog skulle bli bttre, men nej, det blev det inte och d kastade jag boken..
En etta r betyg i verkant..

Suzanna Dilber

2012-07-08

Det hr r den bsta boken jag har lst i r. Personportrtten r s fina och komplexa, och skildringen av det som driver de anstllda p en tidning i Rom vertygande och vldigt, vldigt ltt att knna med. Rekommenderas varmt!

Nicholas Burman

2012-06-06

Stor underhllning, men antagligen glmd imorgon. Ungefr som en feelgood-film, lttlst nje fr stunden som fyller sin funktion. Buddenbrook nsta!

Karl Mogren

2012-06-03

Passande titel p en bok om en nyhetsredaktion. En serie trovrdiga portrtt av ett gng tidningsmakare. Mycket underhllande och vlskriven.

Catta Cat On Hat

2012-05-27

380 sidor maglsning. Varje person och berttelse stter sig och lurar.

Elisabet Ekdahl

2012-05-10

Jag kpte boken p vinst och frlust. Den visade sig vara fantastiskt bra! Jag grt p slutet. En ondigt bra bok som bara mste lsas och lsas om. Boken r samtidigt rolig och hjrtskrande.

Maria Nordstrm

2012-04-19

Jag hade s otroligt hga frvntningar p denna bok Annars hade den kanske ftt fyra stjrnor.

Johan Ohlen

2012-04-19

Kategoriserad som fantasy r helt fel i min mening. Uppskattar det annorlunda upplgget.

Marina Trenkoska

2012-04-04

3,5 i betyg. verskattad.

Ola Janker

2012-03-09

Klart underhllande med en sorgsen underton...

Ullis N

2012-02-17

Riktigt bra!
Dels gillar jag greppet med en ram som alla kapitel kretsar kring - tidningen.
Men att lyckas f till alla berttelser. Var och en sin egen enhet och nd intressanta med djupa karaktrer och ett eget liv. Och lite hr och dr poppar den rda trden upp.
Boken visar ocks p livets frgnglighet d det som r s stort i nutid inte spelar ngon roll alls lngre fram. Det ger ett mervrde att veta frn brjan att tidiningen inte lngre finns kvar.

Kristina Larsson

2012-01-29

Mycket bra bok i Short cuts-stil. Det r befriande att lsa en bok karaktrerna inte alltid framstlls i bra dager. Som lsare behver man inte ens frska att frst varfr personerna handlar som de gr pga de r som vi alla; komplexa.

2012-01-14

Samlade svenska recensioner http://www.svb.se/bokrecensioner/de-imperfekta

harriet karlsson

2011-12-04

Maria Eriksson

2011-11-27

En roman som r uppbyggd som sm noveller om de personer som arbetar p en italiensk tidning. Vissa avsnitt r riktigt bra, men helhetsintrycket r fr splittrat fr att ge ett hgre betyg av mig.

Lina Forss

2011-11-14

Ibland ibland fr jag tag i en sn dr bok som jag gr och lngtar efter. En frfattare med suvern mnniskoknnedom, teknisk briljans i uppbygglighet, ett globalt perspektiv och frmgan att frmedla ett strre sammanhang. Helt fantastisk!

Max Kern

2011-11-10

Lttlst, tmligen underhllande men rtt "enkelt" skriven. allts ingen stor litteratur.

Michaela Schuller

2011-11-08

Brjade bra, sgs in i berttelsen och blev s nyfiken p alla karaktrer men blev lite lngrandigt mot slutet.

Marianne Strandberg

2011-10-02

En riktig prla,

Lotta Berling

2011-09-10

Rachman r en skicklig berttare som skapar levande, mngfasetterade och trovrdiga karaktrer. Varje kapitel r en egen berttelse, och tillsammans bildar de en fint sammanvvd helhet dr navet r tidningen. Srskilt frtjust r jag i Ornella och hennes stt att lsa tidningen.

Josefine Lind

2011-08-23

Blev bttre. Kan rekommenderas.

Skagen Rra

2011-07-31

Rolig, sorglig, charmig. Underbar.

2011-07-30

En novellsamling med skarpsinniga, roande och oroande portrtt av mnniskor med en tidning i Rom som gemensam referenspunkt. Tankarna gr till Munros novellkonst och Rachman vinner verlgset genom sin frmga att variera och verraska.

Mia Hermansson

2011-07-19

En underbar bok!

Charlotte Bjrk

2011-06-29

Intressant inblick i tidningsvrlden, och helt genialt sammanvvt av Rachman!

Annette Ljungberg

2011-05-23

ntligen! en bok som jag inte ville skulle ta slut. Den har allt.